Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nowi reklamodawcy YouTube'a. Rośnie konkurencja dla TVN, Polsatu i TVP?

GazetaPrawna.pl 29-03-2011, 19:11

Należący do Google'a serwis YouTube przyciąga coraz większe budżety i coraz więcej firm będących na co dzień klientami telewizji. TVN, Polsatowi i TVP wyrasta konkurencja w walce o budżety na marketing.

robot sprzątający

reklama


Na kampanie w serwisie zdecydowały się już banki Millennium i BGŻ, ubezpieczeniowy gigant PZU, firmy nowych technologii, takie jak Nokia i Samsung, operatorzy komórkowi z Erą na czele, a także gracze z branży FMCG, wśród których są producenci kosmetyków Maybelline czy Axe.

W ubiegłym roku firmy wydały na promocję w sieci 35 mln zł. Według IAB Polska był to wzrost aż o 155 proc.

Sukces przyciąga

Zainteresowanie reklamodawców to efekt popularności YouTube'a. Co miesiąc, jak wynika z danych MegapanelPBI/Gemius, zagląda do niego ponad 11 mln osób. Liczba filmów zamieszczonych przez użytkowników wzrosła w ubiegłym roku o 65 proc. w stosunku do roku 2009. Liczba odsłon wszystkich zamieszczonych filmów wzrosła w tym czasie aż o 140 proc. – mówi „DGP” Tomasz Czudowski, odpowiedzialny za rozwój biznesu YouTube'a w Polsce.

YouTube pozwala firmom zamieszczać filmy reklamowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, umieszczać reklamy w klipach wideo, a także tworzyć własne kanały czy wykupić na wyłączność stronę główną. Według Megapanelu dociera ona do blisko 8 mln użytkowników miesięcznie i jest drugą najpopularniejszą stroną główną w polskim internecie z prawie 6 mln odsłon dokonywanych przez 2 mln osób dziennie. Cena waha się od 40–50 tys. zł za jeden dzień.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Nowi reklamodawcy YouTube’a. Rośnie konkurencja dla TVN, Polsatu i TVP?

Michał Fura

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E