Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

To kolejny krok, po przejęciu Huffington Post, na drodze do odzyskania dawnej świetności. Firma pracuje nad zmianą wizerunku, a także poprawą finansów.

robot sprzątający

reklama


AOL był kiedyś jednym z symboli internetu. Powstała w roku 1983 roku firma dla wielu Amerykanów w latach 90. była synonimem wirtualnego świata. W latach największej świetności miała ona 30 milionów klientów. W roku 2001 America Online została przejęta przez koncern medialny Time Warner, jednak osiem lat później doszło do rozwodu. W tym czasie firma dalej traciła na znaczeniu.

>> Czytaj więcej: AOL już samodzielna

Firmie wyraźnie brakuje pomysłu na dalszą działalność, boryka się ona z problemami podobnymi do tych, które ma Yahoo, także będące niegdyś jedną z ikon internetu. Oczekiwania konsumentów się zmieniły, firmy nie zawsze były w stanie za nimi nadążyć. Zarówno Yahoo, jak i AOL podejmują jednak działania mające na celu nie tylko ustabilizowanie sytuacji finansowej (jak to miało miejsce w przypadku tej pierwszej firmy), ale także zdobycie przewagi nad konkurentami. Aby to osiągnąć, AOL przejęła serwis Huffington Post.

Sonda
Czy AOL odzyska dawny blask?
  • tak
  • nie
  • trudno powiedzieć
wyniki  komentarze

W wyniku tej akwizycji doszło także do pewnych zmian personalnych i organizacyjnych. To jednak nie koniec. Agencja Reuters podaje, że America Online zamierza zwolnić w Stanach Zjednoczonych i Indiach około 900 osób, czyli co piątego zatrudnionego. W latach 90. firma miała nawet 20 tysięcy pracowników. 300 pracowników przejdzie do firm outsourcingowych w Indiach - MindTree Ltd. oraz Hewletta-Packarda.

Trwają intensywne prace nad zatrzymaniem spadku przychodów. W ostatnim kwartale 2010 roku spadły one aż o 29 proc., do poziomu 331,6 mln dolarów. Tim Armstrong, dyrektor naczelny AOL, ostrzegł, że należy oczekiwać kolejnych spadków, co związane jest z prowadzoną dalej restrukturyzacją. Część wpływów z reklam powinna jednak zacząć rosnąć w drugiej połowie 2011 roku.

Celem AOL jest przekształcenie z firmy kojarzonej przede wszystkim z dostarczania internetu w serwis oferujący informacje i rozrywkę, a utrzymujący się głównie z reklam. Mniejsza ma być zależność od dziennikarzy-freelancerów, większe znaczenie mają mieć zatrudnieni na stałe.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *