Ogłoszone ledwie w połowie zeszłego miesiąca przejęcie jest dużym tegorocznym wydarzeniem na rynku medialnym. Czy jednak przyniesie ono korzyści obu stronom?
reklama
W połowie lutego AOL ogłosił zamiar przejęcia Huffington Post - młodego, acz dynamicznie rozwijającego się internetowego serwisu informacyjnego. Założony w roku 2005 przez dziennikarkę Ariannę Huffington oraz biznesmena Kennetha Lerera szybko stał się popularnym wśród Amerykanów źródłem informacji. Wartość transakcji została oszacowana na 315 mln dolarów.
AOL poinformował wczoraj o sfinalizowaniu transakcji przejęcia serwisu internetowego. Firma zapowiedziała zintegrowanie Huffington Posta ze wszystkimi serwisami spod znaku AOL Media oraz AOL Local. Powstanie w ten sposób Huffington Post Media Group. Na czele zespołu, jako redaktor naczelny, stanie Arianna Huffington. Będzie ona także dyrektorem grupy. Sam serwis ma obecnie w Stanach Zjednoczonych około 27 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.
Transakcja ta będzie zdecydowanie jednym z ważniejszym wydarzeń na rynku medialnym w tym roku. Nie brak jednak osób sceptycznie podchodzących to tego przejęcia. Zauważa się co prawda, że dzięki niemu AOL zyskuje zasięg i wielkość podobne do New York Timesa. Wydaje się, że nowy właściciel chciałby podążać właśnie w tym kierunku. Jednak inny jest model finansowania obu przedsięwzięć - w przypadku NYT są to abonament i wpływy z reklam, w Huffington Post jedynie te drugie.
Przed AOL trudne zadanie - przyciągnąć czytelników gotowych płacić za informację oraz reklamodawców, stawiających na kontent wysokiej jakości.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*