Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Unia Europejska powalczy z ciasteczkami

09-03-2011, 17:05

Już niedługo w UE użytkownicy nie będą musieli się obawiać "szpiegujących" plików cookie.

robot sprzątający

reklama


Jak informowaliśmy niedawno, ręczne usuwanie ciasteczek (ang. cookies) mocno wpływa na błędy w pomiarach liczby odwiedzin stron internetowych. Choć technologia jest bardzo popularna i stosowana przez większość witryn, Unia Europejska chce się jej niemal całkowicie pozbyć.

>>Czytaj także: Bill Gates coraz niżej w rankingu najbogatszych

Sonda
Nowe prawo UE jest korzystne dla internautów?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Od 25 maja witryny uruchomione na terenie UE nie będą mogły przechowywać w ciasteczkach żadnych informacji na temat użytkowników, w tym na przykład: loginów, haseł czy nawet ustawień związanych z wyglądem strony. Dozwolone będzie jedynie ich funkcjonowanie w sklepach internetowych, gdzie odpowiadają za zapamiętywanie produktów umieszczonych w wirtualnym koszyku.

Obserwatorzy i wydawcy nie kryją oburzenia. Serwis TechCrunch nazywa prawo "głupim" i prorokuje, że może ono znacznie zaszkodzić funkcjonowaniu wielu startupów. Prezes Tweetmeme we wpisie na Twitterze wspomina natomiast, że "przez takie bzdury ma ochotę przenieść biznes do Stanów Zjednoczonych".

Po wejściu w życie kontrowersyjnej ustawy europejskie witryny będą musiały wyświetlać specjalne komunikaty, w których użytkownicy wybiorą, czy chcą korzystać z cookies. Zdaniem obserwatorów taki wymóg uczyni startupy z regionu UE mniej konkurencyjnymi, a użytkownicy, którzy nie zgodzą się na przechowywanie danych w ciasteczkach, będą skazani na dłuższe procesy logowania i mniej intuicyjne interfejsy witryn.

>Czytaj także: Microsoft prosi: rzestańcie korzystać z Internet Explorera 6


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC, TechCrunch