Ponad jedna trzecia użytkowników smartfonów nie ma świadomości zagrożeń, jakie wiążą się z wykorzystywaniem telefonów do wykonywania operacji finansowych i przechowywania danych osobowych - wynika z ankiety opublikowanej dziś przez AVG Technologies i Ponemon Institute.
reklama
Ankieta została przeprowadzona wśród 734 amerykańskich konsumentów w wieku powyżej 18 lat posługujących się smartfonem: iPhone'em, Blackberry lub urządzeniem z systemem Android.
13 proc. respondentów stwierdziło, że bez ich wiedzy w telefonach zostały umieszczone informacje pozwalające innym śledzić miejsce, w którym właśnie się znajdują. Zaledwie 21 proc. ankietowanych zdawało sobie sprawę z istnienia zagrożenia tego typu.
Ponadto 6 proc. badanych przyznało, że aplikacje mobilne przesłały bez ich wiedzy lub zgody poufne informacje dotyczące operacji płatniczych, np. szczegóły karty kredytowej. Zaledwie 11 proc. ankietowanych wiedziało, że to może nastąpić.
8 proc. użytkowników smartfonów przyznało, że ich telefony zostały zainfekowane przez złośliwe oprogramowanie typu „diallerware”, które pozwala przestępcom korzystać z usług premium, co powoduje niespodziewane opłaty wyszczególnione później na rachunku. Zaledwie 10 proc. respondentów było świadomych tego ryzyka.
Jednocześnie tylko 29 proc. właścicieli smartfonów rozważało pobranie darmowego lub płatnego oprogramowania antywirusowego, które pomogłoby chronić ich urządzenia. Nakłada to na nas konieczność edukacji klientów o krokach, jakie mogą podjąć, aby zminimalizować ryzyko - komentuje wyniki badania J.R. Smith, prezes AVG Technologies.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*