Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gdy na rynek wchodził pierwszy iPhone, niewielu zapewne spodziewało się, że będzie to początek rewolucji. Po 3,5 roku sprzedaż smartfonów wyprzedziła sprzedaż komputerów osobistych.

iPhone, od którego tak naprawdę zaczęła się era smartfonów, pojawił się w czerwcu 2007 roku. W ciągu zaledwie 3,5 roku dokonała się rzecz, o której mało kto wtedy śnił. Sprzedaż zaawansowanych telefonów komórkowych przewyższyła sprzedaż komputerów osobistych. Firma IDC opublikowała dane dotyczące wysyłki urządzeń do dystrybutorów. Wynika z nich, że w ostatnim kwartale trafiło do nich 100,9 mln smartfonów, o 87,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie w tym samym okresie sprzedaż komputerów wyniosła 92 mln.

>> Czytaj także: IDC: 1,39 mld sprzedanych komórek w 2010 roku

Liderem rynku pozostaje Nokia, jednak wyraźnie traci ona na znaczeniu. Mimo wzrostu wysyłki smartfonów o 36,1 proc., do 28,3 mln urządzeń, jej udział w rynku pokaźnie się skurczył - z 38,6 do 28,0 proc. Czy dyrektor generalny fińskiej firmy - Stephen Elop - będzie w stanie przywrócić przedsiębiorstwu dawny splendor i dynamikę? Oczekiwane w piątek zmiany personalne mają być pierwszym w tym kierunku krokiem.

Apple zwiększyła sprzedaż o 86,2 proc., sprzedanych zostało 16,2 mln iPhone'ów. Firma utrzymała udział na poziomie 16,1 proc. Przesunęła się jednak na drugie miejsce, wyprzedzając Research In Motion. Sprzedaż kanadyjskiej firmy wzrosła o 36,4 proc., do 14,6 mln smartfonów. Był to jednak zbyt wolny wzrost, by utrzymać udział w rynku - w ciągu roku spadł on z 19,9 do 14,5 proc.

>> Czytaj także: Verizon wstrzymuje sprzedaż online iPhone'a 4

Sonda
Mam smartfona
  • Apple'a
  • HTC
  • Nokii
  • RIM
  • Samsunga
  • innej firmy
  • nie posiadam smartfona
wyniki  komentarze

Ostatni kwartał to zdecydowany tryumf Samsunga. Koreański producent zwiększył swoją wysyłkę do dystrybutorów aż o 438,9 proc., do 9,7 mln sztuk (z 1,8 mln rok wcześniej). Jego udział w rynku wzrósł z 3,3 do 9,6 proc., co pozwoliło firmie awansować z piątego na czwarte miejsce. O jedno oczko spadł tajwański HTC i to pomimo osiągnięcia dynamiki wzrostu na poziomie 258,3 proc. (8,6 mln sprzedanych smartfonów).

Znacząco wzrósł także udział innych producentów - 17,6 do 23,3 proc. Sprzedaż w tym segmencie wyniosła 23,5 mln urządzeń, o 147,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

W całym roku 2010 widoczne były analogiczne tendencje, jak w ostatnim kwartale. Sprzedaż globalna wzrosła o 74,4 proc., do 302,6 mln urządzeń. Udziały w rynku zmniejszyły Nokia (z 39,0 do 33,1 proc.) oraz Research In Motion (z 19,9 do 16,1 proc.). Samsung i HTC zdecydowanie umocniły swoje pozycje, mając odpowiednio 7,6 oraz 7,1 proc. udziałów w sprzedaży. W tym zestawieniu na drugim miejscu wciąż trzyma się Research In Motion, mając jednak niewielką przewagę nad Apple'em. Przy utrzymaniu obecnych trendów rok 2011 przyniesie zmianę na drugiej lokacie.

>> Czytaj także: Smartfon pokieruje satelitą


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *