Internet to przede wszystkim możliwość czytania wiadomości i szukania informacji. Coraz więcej z nas chce jednak dostępu do usług. Najchętniej korzystamy z bankowości elektronicznej. Czekamy jednak na zmiany w administracji publicznej.
Internet już jakiś czas temu przestał być jedynie źródłem informacji. Dostarcza rozrywki, umożliwia rozmowy za pośrednictwem komunikatorów czy oglądanie telewizji. Coraz więcej usług dostępnych jest za jego pośrednictwem, co z jednej strony jest efektem szybkiego rozwoju tego medium, z drugiej systematycznie zwiększa oczekiwania internautów w kwestii tego, co chcieliby za jego pośrednictwem zrobić.
Firma Cisco przedstawiła w czwartek, 9 grudnia wyniki badań na niereprezentatywnej grupie ponad 700 przedstawicieli polskich firm i administracji publicznej. Wynika z nich, że w sieci przede wszystkim czytamy wiadomości (78 proc. ankietowanych), szukamy informacji (66 proc.) i kontaktujemy się z innymi internautami (20 proc.). Widać jednak także wzrost zainteresowania usługami.
Najpopularniejszymi, z których korzystają ankietowani, są usługi bankowości elektronicznej - taką odpowiedź wskazało 60 proc. z nich. Ponad połowa skorzystała także z zakupów online. To zdecydowanie dobry prognostyk dla branży, która i tak już teraz rozwija się w zawrotnym tempie, także w krajach bardziej pod tym względem rozwiniętych. E-handel w Polsce czekają jeszcze lata prosperity.
Coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Blisko 60 proc. biorących udział w badaniu spędza online ponad pięć godzin dziennie, kolejne 37 proc. od trzech do pięciu.
Wzrost zainteresowania wirtualnym światem to jednak także szereg nowych wyzwań. Operatorzy telekomunikacyjni muszą ciągle inwestować ogromne pieniądze w rozwój infrastruktury, by tak była w stanie zapewnić odpowiednią jakość świadczonych usług. Działający już dostawcy usług nie mogą bazować na tym, co już stworzyli. Oczekiwania konsumentów bowiem ewoluują.
Przed nie lada wyzwaniem stoi administracja publiczna, raczej sceptycznie podchodząca do idei informatyzacji świadczonych przez siebie usług. Istnieje powszechne przekonanie, że doprowadzi ona do redukcji zatrudnienia. Razem ze zmniejszeniem obowiązków biurokratycznych wydaje się to nieuniknione i pożądane. Wzrost efektywności pracy pociągnie za sobą nie tylko spadek kosztów funkcjonowania państwa, ale także pomoże gospodarce.
Wreszcie jest problem ochrony danych osobowych i prywatności. Coraz głośniej o tym, że sieć "wie" zbyt wiele o nas samych, czemu w części sami jesteśmy winni. Z drugiej strony brakuje odpowiednich i jednoznacznych regulacji odnośnie zbierania i wykorzystania informacji o internautach.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|