...ale nie wśród wszystkich. Ankieta Nielsena pokazuje wyraźne różnice w zależności od wieku, płci, a także faktu posiadania lub nie smartfona. Mężczyźni od iPhone'a woleliby telefon z Androidem.
Z badań firmy Nielsen wynika, że 29,7 proc. amerykańskich abonentów telefonii komórkowej korzysta ze smartfonów. Na pierwsze miejsce wśród najbardziej popularnych urządzeń wysunął się iPhone - ma go 27,9 proc. wśród posiadaczy smartfonów. Niewiele mniej - 27,4 proc. - to osoby korzystające z urządzeń firmy Research In Motion. Kolejne 22,7 proc. należy do smartfonów z Androidem.
Gdy zapytano posiadaczy wszystkich typów telefonów komórkowych o to, na jakiego smartfona zamieniliby swoje obecne urządzenie, większość - 30 proc. - wskazała na produkt firmy Apple. Ale już na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 2 punktów proc., są telefony z Androidem. Dopiero na trzecim miejscu, i to ze sporą stratą (17 punktów proc.), są smartfony RIM.
Mniej problemów ze wskazaniem upragnionego smartfona mają osoby posiadające już takie urządzenie. Odsetek niezdecydowanych w tej grupie (13 proc.) jest blisko dwukrotnie mniejszy niż w przypadku osób korzystających ze zwykłych komórek (25 proc.). Wśród tych pierwszy dominuje iPhone (35 proc.), a za nim smartfony z Androidem (28 proc.). W przypadku tego drugiego systemu operacyjnego identyczny odsetek wskazały osoby ze zwykłymi telefonami komórkowymi. Wynik ten był o 3 punkty proc. lepszy niż w przypadku iPhone'a.
Co raczej nie dziwi, wraz z wiekiem rośnie odsetek osób, które nie wiedzą, na jakiego smartfona by zmieniły swój obecny telefon. W przypadku osób w wieku 18-24 lata jest to 12,2 proc., ale już w grupie osób powyżej 55. roku życia mówi tak więcej niż co czwarty ankietowany (27,8 proc.).
Analogicznie maleje liczba osób wybierających produkty Apple'a (z 35,9 do 26,4 proc.) oraz z Androidem (z 32 do 20,3 proc.). Zyskują z kolei produkty Research In Motion (z 11 do 12,1 proc.) oraz pracujące na Windows Mobile (z 3,7 do 10,3 proc.).
Podobne dysproporcje widać w podziale na płeć. Grupa niezdecydowanych mężczyzn (14,9 proc.) jest wyraźnie niższa od odsetka wśród kobiet (23,8 proc.). Płeć piękna znacznie rzadziej wybiera także telefony z Androidem - 22,8 wobec 32,6 proc. Blisko co trzecia pani chciałaby mieć także iPhone'a, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku mężczyzn.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*