Microsoftowi udało się przekonać Sąd Najwyższy do zajęcia się sprawą Worda. Wyrok, który zapadnie prawdopodobnie w połowie przyszłego roku, może mieć kolosalne znaczenie dla rozpatrywania w przyszłości kolejnych tego typu spraw.
W sierpniu 2009 roku teksański sąd wydał wyrok zakazujący Microsoftowi sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych Worda, edytora tekstu stanowiącego integralną część pakietu biurowego MS Office. Powodem było naruszenie patentu należącego do kanadyjskiej firmy i4i. Oprócz tego nakazał gigantowi wypłatę 200 milionów dolarów tytułem odszkodowania. Później kwota ta została podwyższona o 40 milionów dolarów. Kolejne apelacje nie przynosiły skutków - sądy podtrzymywały wyrok wobec koncernu.
Firmie udało się jednak odnieść pewien sukces. Zdołała ona przekonać Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych, by zajął się tą sprawą - informuje agencja Reuters. W grę wchodzi nie tylko ogromna kwota - teraz już 290 milionów dolarów, ale także sposób, w jaki rozpatrywane będą kolejne tego typu przypadki.
Microsoft podnosi, że wyroki, jakie zapadły w sądach niższej instancji, wynikały z błędnego funkcjonowania systemu patentowego w USA. Firma znalazła poparcie m.in. u Google'a, Yahoo oraz w grupie 36 profesorów zajmujących się prawem i gospodarką.
i4i, co zrozumiałe, wnosi o odrzucenie pozwu, argumentując, że od 27 lat obowiązuje obecna interpretacja prawa (konieczność przedstawienia "jasnych i przekonujących dowodów", by zakwestionować ważność patentu przyznanego przez Biuro Patentów i Znaków Towarowych), która wielokrotnie była już potwierdzana przez Kongres. Jakiekolwiek zmiany w tym zakresie powinny więc wyjść z parlamentu.
Koncern domaga się, by w jego przypadku obowiązywały mniej rygorystyczne przepisy. Sąd wysłucha obu stron w marcu, wyrok powinien zapaść do końca czerwca przyszłego roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*