Intel widzi przyszłość, gdzie gry na urządzeniach mobilnych mogą zostać wzbogacone przez „intelowskie” serwery działające w internetowej „chmurze”.
reklama
Badacze z Intel Labs pokazali wersję demo gry Wolfenstein: Ray Traced, która do renderingu obrazu wykorzystywała ray tracing (śledzenie promieni) w czasie rzeczywistym. Ray tracing to sposób renderowania grafiki, który wykorzystuje fizykę światła do rysowania scen zawierających bardzo realistyczne cienie, odbicia i inne efekty świetlne.
Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie tworzenia oprogramowania Knight’s Ferry, w której zastosowano architekturę wielu zintegrowanych rdzeni, opracowywaną przez Intela z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych. Ray tracing w czasie rzeczywistym jest realizowany równolegle na wielordzeniowym sprzęcie.
Cztery serwery Knight’s Ferry reprezentowały przyszłą „chmurę” zasobów obliczeniowych, która wysyła obrazy do urządzenia mobilnego. Podczas prezentacji serwery renderowały obraz i dostarczały go strumieniowo do uproszczonego urządzenia klienckiego (małego laptopa), na którym użytkownik może grać.
Projekt umożliwi pisanie fotorealistycznych, interaktywnych aplikacji 3D, takich jak gry, poprzez opracowanie działających w czasie rzeczywistym silników ray tracingu dla platform Intela.
Ray tracing był używany do tworzenia statycznych obrazów i hollywoodzkich filmów, w których poszczególne klatki są przygotowywane zawczasu, ale dopiero od niedawna można przetwarzać obrazy wystarczająco szybko, żeby wykorzystać tę technologię w grach. Druga technologia to Knight’s Ferry, nowa platforma z wieloma zintegrowanymi rdzeniami (Many Integrated Core, MIC).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|