Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rosną wydatki na reklamy w serwisach społecznościowych

19-08-2010, 18:25

Coraz większa popularność Facebooka i innych witryn społecznościowych przekłada się na rosnące wydatki reklamodawców w tym sektorze internetu.

Reklamodawcy zwykle jako jedni z pierwszych doceniają potencjał nowych form komunikacji, które próbują przekuć na swoją korzyć. Niedawno wspominaliśmy w Dzienniku Internautów o dynamicznie rosnących zyskach z reklam na Facebooku, a sam zarząd serwisu potwierdza, że trend ten jest bardzo widoczny: Dwa lata temu duże marki z nami eksperymentowały. (...) Rok temu zaczęły kupować u nas reklamy. Teraz robią to już bardzo często.

>>Czytaj także: Z Facebooka "wyciekło" ponad 171 milionów rekordów

Sonda
Reklamy w serwisach społecznościowych spełniają swoje zadanie?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Serwis eMarketer przewiduje, że w tym roku tylko w samych Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych przekroczą niebagatelną sumę 1,7 mld dolarów. Oznacza to, że prawie 7 proc. łącznego budżetu przeznaczonego na reklamę online będzie lokowana właśnie w "społecznościówkach".

Raport jest o tyle ciekawy, że zakłada dynamiczny wzrost wydatków w kolejnych latach, wraz z jeszcze większą popularyzacją Facebooka i pokrewnych do niego witryn. Już za rok w USA na reklamy w sieciach społecznościowych ma być przeznaczane ponad 2 mld dolarów, co będzie wzrostem aż o 24,2% w stosunku do roku obecnego.

Na razie do reklamowania się w sieciach społecznościowych najchętniejsze są amerykańskie firmy, które generują 51% obrotów w tym sektorze. Serwis eMarketer przewiduje jednak, że udział ten będzie z roku na rok coraz mniejszy.

>>Czytaj także: Facebook: Nie będzie reklamy na podstawie przeglądanych stron


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *