Od lat iPhone jest ulubieńcem mediów, ale w ostatnim kwartale Android sprzedawał się lepiej - wynika z danych firmy Nielsen. Nagła ekspansja tego systemu jest bardzo wyraźna na tle spadków, które notują smartfony RIM, urządzenia z Windows Mobile i sam iPhone.
Znana firma analityczna Nielsen opublikowała wczoraj dane dotyczące rynku smartfonów w USA. Zgadzają się one w dużej mierze z danymi innych firm, ale jedno jest ciekawe - według Nielsen Android sprzedaje się obecnie lepiej niż iPhone.
Sam rynek smartfonów rośnie i stanowi 25% całego rynku mobilnego w USA. Nielsen przewiduje, że do końca 2011 roku smartfony wyprzedzą urządzenia typu "feature phones". Obecnie Android ma 13% rynku smartfonów, więc jego udział jest nieznacznie mniejszy od udziału Windows Mobile (15%). iPhone ma 28% rynku, a RIM 35%.
Inaczej jednak wyglądają udziały w rynku, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko smartfony nabyte w czasie ostatnich 6 miesięcy. W II kwartale 2010 udział Androida wzrósł do 27%, a udział iPhone spadł do 23%. Na czele jest ciągle RIM (33% rynku), który też nie może oprzeć się spadkom (zob. wykres obok).
Patrząc na wykres, trudno nie zauważyć zielonej linii Androida idącej ostro w górę. Jeszcze w IV kwartale 2009 system ten znajdował się na 6% nabytych urządzeń. Potrzebował naprawdę niewiele czasu, aby przegonić rozwiązania Apple i Microsoftu.
Nielsen zbadał też lojalność posiadaczy smartfonów. Po raz kolejny okazało się, że najbardziej wierni są nabywcy iPhone - 89% z nich kupi kolejny smartfon tego typu. Tylko 6% posiadaczy iPhone myśli o Androidzie, 2% o BlackBerry, a 3% o innym systemie. Lojalność nabywców iPhone była już zauważana w ramach innych badań. Niektórzy sugerują nawet, że Apple wytworzyła wokół siebie rodzaj religii.
Użytkownicy Androida są mniej lojalni - 71% z nich kupi kolejne urządzenie z tym systemem. Aż 21% z nich chce iPhone'a.
Jeśli chodzi o posiadaczy BlackBerry, to tylko tylko 42% chce zostać przy rozwiązaniu kanadyjskiej firmy. 29% z nich chce iPhone'a, 21% - Androida (zob. wykres obok).
Szybką ekspansję Androida potwierdza wiele firm analitycznych. Wczoraj Dziennik Internautów wspominał o danych Canalys, z których wynika, że Android zanotował wzrost sprzedaży o 885,9%. Oczywiście każdy młody produkt na rynku zaczyna od dużych wzrostów, ale Android ma już dwa lata i wydaje się dość dojrzały. Niektórzy analitycy sądzą, że w zdobywaniu rynku pomaga mu niezależność, podczas gdy iPhone zaczyna tracić na tym, że jest dostępny w sieci jednego operatora, tzn. AT&T.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|