Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jako nieopłacalne i niekorzystne dla przemysłu muzycznego określiła streaming wytwórnia Warner Music. Postanowiła się wycofać.

robot sprzątający

reklama


Streaming staje się coraz popularniejszym sposobem na oglądanie telewizji czy słuchanie radia w sieci. Przeprowadzone w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii badania wskazują, że jest to nowy sposób konsumowania kultury, w dodatku szybko zyskujący nowych zwolenników. Działające w sieci serwisy oferują dostęp darmowy lub płatny (abonament). W przypadku tego pierwszego trzeba się godzić najczęściej na słuchanie bądź oglądanie reklam.

>> Czytaj także: Streaming remedium na piractwo?

Serwis Spotify działa obecnie w sześciu europejskich krajach, ma w nich łącznie około siedmiu milionów użytkowników. Przymierza się do wejścia na rynek amerykański. Zaledwie 250 tysięcy z nich płaci miesięczny abonament, reszta słucha reklam. Nie wszyscy jednak są zadowoleni z ich istnienia. Warner Music, jedna z wytwórni muzycznych tzw. wielkiej czwórki, zapowiedziała wycofanie swoich utworów - podaje serwis BBC News. Nie jest do końca jasne, czy firma zakończy współpracę z obecnymi partnerami, czy też nie będzie zawierać nowych porozumień.

Edgar Bronfman Jr., dyrektor wytwórni, powiedział, że transmisja strumieniowa nie jest korzystna dla przemysłu muzycznego. Jego zdaniem wysiłki powinny zostać skupione na promowaniu płatnego streamingu. Nie można bowiem opierać swojego biznesu na ogromnej rzeszy internautów, których skłonienie do płacenia za cokolwiek jest bardzo trudne.

Sonda
Dzielisz się plikami w sieci?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Mimo że za każdy odsłuchany utwór wytwórnie otrzymują tantiemy, ich wysokość jest znacznie niższa niż w przypadku, gdyby pliki zostały zakupione w sklepie internetowym bądź gdyby otrzymywały część z miesięcznego abonamentu. Warner Music uznała po prostu, że gra nie jest warta świeczki.

Czy inne wytwórnie podążą tą samą drogą, pozostaje kwestią otwartą. Przemysł muzyczny wciąż szuka pomysłu na to, jak spieniężyć ogromny potencjał tkwiący w internecie. Uwaga firm koncentruje się jednak głównie na wspieraniu restrykcyjnego prawodawstwa, a także ściganiu internautów i sądzeniu się z operatorami telekomunikacyjnymi.

>> Czytaj więcej: Norwegia: Brak podstaw, by blokować The Pirate Bay 

Strategie te może przynoszą pewne korzyści finansowe, jednak nie rozwiązują sedna problemu, jakim jest brak odpowiednio atrakcyjnej oferty.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Schyłek bannerów reklamowych



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E