Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gadu-Gadu i Nasza Klasa mogą się połączyć?

08-02-2010, 15:01

Rosyjska firma DST, która ma ponad 75 proc. udziałów w internetowym serwisie Nasza-Klasa.pl, rozmawia z południowoafrykańskim holdingiem Naspers, kontrolującym komunikator Gadu-Gadu, o połączeniu polskich aktywów - podał rosyjski "Kommiersant".

Jak pisze dziennik, Naspers przeprowadza obecnie due dilligence (badanie prawne i finansowe) holdingu Forticom, który posiada udziały kilku internetowych serwisów społecznościowych: Nasza-klasa.pl, rosyjskiego Odnoklassniki.ru oraz litewskiego i łotewskiego One.lt i One.lv.

Źródło zbliżone do rozmów powiedziało gazecie, że "jeśli dojdzie do połączenia, to będzie ono na poziomie Nasza Klasa i Gadu-Gadu".

>> Czytaj też: Nasza Klasa - zobacz, jak pracują jej twórcy (wideo)

- Jak uważają eksperci, połączenie Naszej Klasy i Gadu-Gadu uprości przyciągnięcie reklamodawców, a obniżenie kosztów (chociażby z tytułu połączenia sprzedaży i uniknięcia dublujących się prac) pozytywnie odbije się na dochodowości biznesu - pisze "Kommiersant".

Spekulacji tych nie chcą komentować ani przedstawiciele Naspers, ani DST.

Dominik Kaznowski, przedstawiciel Naszej-Klasy, także odmówił komentarza w sprawie połączenia NK i GG.

- Nie komentujemy spekulacji mediowych. Tak jak wcześniej już informowaliśmy, Nasza-klasa jest od samego początku rentowna, a w ubiegłym roku przychody firmy wzrosły szybciej niż rynek reklamy internetowej - powiedział Dziennikowi Internautów Dominik Kaznowski.

Nasza Klasa w listopadzie 2009 roku miała blisko 65-proc. zasięg w polskiej sieci z 11,2 mln realnych użytkowników (wg badania Megapanel PBI/Gemius), zajmując 3 pozycję wśród najbardziej popularnych grup witryn w Polsce i tę samą pozycję w rankingu domen.

Przedstawiciele Gadu-Gadu nie chcą komentować ani doniesień dotyczących ewentualnego połączenia, ani sugestii analityka rosyjskiej gazety dotyczących słabych wyników finansowych.  Warto przypomnieć, że komunikator Gadu-Gadu to - z zasięgiem ponad 40% - wciąż najpopularniejsze narzędzie do bezpośredniej komunikacji w polskiej sieci. Według badania Megapanel w listopadzie 2009 roku z sieci tej skorzystało blisko 7 mln realnych użytkowników. Jarosław Rybus, rzecznik prasowy GG Network SA, powiedział Dziennikowi Internautów, że obecnie firma odnotowuje około 10 mln aktywnych kont w swojej sieci. Z kolei witryny z grupy GG Network odwiedziło w listopadzie 5,5 mln realnych użytkowników.

Zapewne nie wszyscy użytkownicy NK są jednocześnie użytkownikami GG, można zatem podejrzewać, że taka fuzja na polskim rynku mogłaby spowodować roszadę na czołowych pozycjach rankingu popularności grup witryn, o ile tak znane marki zdecydowałyby się na włączenie do jednej grupy.

Więcej o spekulacjach "Kommiersant" w Forsal.pl

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *