Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet najcenniejszym źródłem informacji w branży turystycznej

05-02-2010, 11:32

Internet to najczęściej wykorzystywane źródło informacji wśród klientów biur podróży – wynika z badań TNS OBOP. Na zlecenie Google powstał projekt badawczy opisujący efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) w polskiej branży turystycznej.

robot sprzątający

reklama


63% klientów biur podróży uważa, że to internet najlepiej pomaga w wyborze wycieczki, miejsca docelowego i dostarcza potrzebnych inspiracji. Ponad połowa podróżujących samodzielnie wyszukuje wszystkie informacje w sieci. Najpełniejszym źródłem danych jest dla nich strona touroperatora.

Klienci cenią przede wszystkim możliwość porównania cen z ofertami konkurencji, co daje im łatwość podjęcia decyzji bez wychodzenia z domu. O wiele mniejszą popularnością wśród internautów cieszą się fora i strony internetowe poświęcone podróżom.

Klienci ofert last minute i early planners 

Obecnie 67% podróżujących opiera decyzję o doborze touroperatora wyłącznie na podstawie wcześniejszych doświadczeń, 35% opiera ją na informacjach uzyskanych w sieci. Klienci korzystający z ofert last minute z pomocą internetu podejmują decyzję średnio w przeciągu miesiąca. Wykorzystując wyszukiwarki internetowe, znajdują witrynę interesującego ich touroperatora i porównują ceny. Najmniej przydatne okazują się strony linii lotniczych, reklamy czy listy mailingowe.

>> czytaj także: Czego szuka turysta-internauta?

Klienci, którzy planują wycieczkę z większym wyprzedzeniem (tzw. early planners), częściej korzystają z internetu, łącząc wiadomości ze źródłami offline, natomiast przy ostatecznym wyborze strategiczne znaczenie ma zawsze wizyta w biurze podróży. Dla tej grupy ważny jest czynnik ludzki, czyli bezpośredni kontakt z konsultantem. Ponad połowa respondentów (najczęściej kobiety) odwiedziła po podjęciu decyzji strony internetowe obiektów i hoteli, do których planują jechać.

Wiek konsumenta a przydatność internetu

Wraz ze wzrostem wieku kupującego spada częstotliwość korzystania z internetu. Użytkownikami forów internetowych dotyczących podróżowania są przeważnie ludzie w wieku 18-39 lat. Młodzi chętniej i odważniej kupują wycieczki przez internet. Są skłonni skorzystać z opinii osób takich, jak oni, postujących w grupach dyskusyjnych.

Przydatność internetu jako źródła informacji w branży turystycznej jest najwyżej oceniana przez osoby korzystające z niego na co dzień (ocena 4.24/5). Sieć częściej wybierają ludzie od 18 do 34 roku życia, głównie mężczyźni.

Offline kontra online

Zasoby online mają przewagę nad źródłami offline przede wszystkim dzięki szybkości dostępu, różnorodności ofert i możliwości dostępu w zaciszu własnego domu. Ich wadą  jest częste zdezaktualizowanie ofert i brak zaufania wśród klientów. Wśród zalet systemu informacji offline znajdują się pewność informacji, ich aktualność i duża wiarygodność. Wartość tych źródeł obniżają ograniczona ilość ofert i okrojony czas dostępu, uwarunkowany godzinami otwarcia biur. Bezpośredni kontakt ze sprzedawcą doceniają zwłaszcza kobiety (aż 82%). Brak możliwości rozmowy zniechęca klientów do korzystania z internetu.

>> czytaj też: Znasz ciekawe polskie miejsce, poleć je innym!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: TNS OBOP



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E