Internet to najczęściej wykorzystywane źródło informacji wśród klientów biur podróży – wynika z badań TNS OBOP. Na zlecenie Google powstał projekt badawczy opisujący efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) w polskiej branży turystycznej.
63% klientów biur podróży uważa, że to internet najlepiej pomaga w wyborze wycieczki, miejsca docelowego i dostarcza potrzebnych inspiracji. Ponad połowa podróżujących samodzielnie wyszukuje wszystkie informacje w sieci. Najpełniejszym źródłem danych jest dla nich strona touroperatora.
Klienci cenią przede wszystkim możliwość porównania cen z ofertami konkurencji, co daje im łatwość podjęcia decyzji bez wychodzenia z domu. O wiele mniejszą popularnością wśród internautów cieszą się fora i strony internetowe poświęcone podróżom.
Obecnie 67% podróżujących opiera decyzję o doborze touroperatora wyłącznie na podstawie wcześniejszych doświadczeń, 35% opiera ją na informacjach uzyskanych w sieci. Klienci korzystający z ofert last minute z pomocą internetu podejmują decyzję średnio w przeciągu miesiąca. Wykorzystując wyszukiwarki internetowe, znajdują witrynę interesującego ich touroperatora i porównują ceny. Najmniej przydatne okazują się strony linii lotniczych, reklamy czy listy mailingowe.
Klienci, którzy planują wycieczkę z większym wyprzedzeniem (tzw. early planners), częściej korzystają z internetu, łącząc wiadomości ze źródłami offline, natomiast przy ostatecznym wyborze strategiczne znaczenie ma zawsze wizyta w biurze podróży. Dla tej grupy ważny jest czynnik ludzki, czyli bezpośredni kontakt z konsultantem. Ponad połowa respondentów (najczęściej kobiety) odwiedziła po podjęciu decyzji strony internetowe obiektów i hoteli, do których planują jechać.
Wraz ze wzrostem wieku kupującego spada częstotliwość korzystania z internetu. Użytkownikami forów internetowych dotyczących podróżowania są przeważnie ludzie w wieku 18-39 lat. Młodzi chętniej i odważniej kupują wycieczki przez internet. Są skłonni skorzystać z opinii osób takich, jak oni, postujących w grupach dyskusyjnych.
Przydatność internetu jako źródła informacji w branży turystycznej jest najwyżej oceniana przez osoby korzystające z niego na co dzień (ocena 4.24/5). Sieć częściej wybierają ludzie od 18 do 34 roku życia, głównie mężczyźni.
Zasoby online mają przewagę nad źródłami offline przede wszystkim dzięki szybkości dostępu, różnorodności ofert i możliwości dostępu w zaciszu własnego domu. Ich wadą jest częste zdezaktualizowanie ofert i brak zaufania wśród klientów. Wśród zalet systemu informacji offline znajdują się pewność informacji, ich aktualność i duża wiarygodność. Wartość tych źródeł obniżają ograniczona ilość ofert i okrojony czas dostępu, uwarunkowany godzinami otwarcia biur. Bezpośredni kontakt ze sprzedawcą doceniają zwłaszcza kobiety (aż 82%). Brak możliwości rozmowy zniechęca klientów do korzystania z internetu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*