Już prawie co trzeci internauta zainteresowany turystyką dokonuje zakupu usług i produktów turystycznych w Sieci. Być może kupujących byłoby jeszcze więcej, gdyby nie przeszkody takie jak brak istotnych informacji na stronie internetowej – wynika z raportu firmy Google.
Wakacje się zbliżają, a turystów-internautów jest coraz więcej. Z tego właśnie powodu firma Google postanowiła przyjrzeć się zachowaniom osób, które w internecie poszukują informacji o wycieczkach, noclegach itd.
29% ankietowanych internautów wskazało, że dokonało w ubiegłym roku zakupu usług turystycznych przez internet. To o 10 punktów procentowych więcej niż w roku 2006.
Czynności najczęściej wykonywane w ubiegłym roku przez turystów w Sieci to: poszukiwanie miejsc turystycznych (deklarowane przez 86% badanych), czytanie opinii na temat usług (78%), porównywanie cen produktów turystycznych (71%), poszukiwanie informacji na temat usług (67%) oraz rezerwowanie miejsc (40%). Bardzo rzadkie jest licytowanie usług turystycznych na aukcjach (3%).
Badanie wskazało także, że zwiększa się zakres produktów turystycznych poszukiwanych w internecie. Najwyższe wzrosty odnotowały z jednej strony znane atrakcje turystyczne, z drugiej produkty poniekąd niszowe, jak agroturystyka.
Odpowiednio 39% i 38% badanych deklaruje, że wykorzystuje internet do poszukiwania i zakupu tych usług - co oznacza wzrosty o 34% i 41% w porównaniu z rokiem 2006. Zgodnie z teorią tzw. długiego ogona, internet okazuje się być szczególnie skutecznym narzędziem marketingu i sprzedaży także w przypadku produktów mniej masowych i trudniej dostępnych.
Wzrasta też odsetek internautów-turystów, którzy korzystają z wyszukiwarek w poszukiwaniu produktów turystycznych. Produkty i usługi najczęściej lokalizowane za pomocą wyszukiwarki to: hotele (67%), usługi kolejowe (60%), domy wypoczynkowe (59%), specyficzne miejsca turystyczne (41%), przewozy lotnicze (41%) oraz agroturystyka (39%).
Kategorie usług produktów najczęściej wyszukanych i wykupionych przez Sieć to: rejsy wycieczkowe (15%), lokalni agenci turystyczni (13%), turystyka ekstrmalna (10%), wypożyczanie samochodów (9%), wakacje luksusowe (9%).
Dalszy rozwój tej internetowej sprzedaży usług turystycznych zależy od przełamania barier, które najczęściej powstrzymują potencjalnych klientów od sfinalizowania transakcji przez internet. Poza brakiem bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą (co w internecie jest poniekąd oczywiste), najczęściej wskazywano w tym przypadku na brak wystarczających informacji na stronie internetowej, brak odpowiednich środków płatniczych do dokonania zakupu w internecie lub wreszcie brak samej możliwości dokonania zakupu w wybranym serwisie internetowym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|