Znacznie wyższa sprzedaż sprawiła, że firma osiągnęła rekordowy zysk w pierwszym kwartale 2010 roku. Nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie coś mogło zakłócić tendencję wzrostową Apple.
reklama
Aż o 50 procent wyższy zysk netto odnotowała firma Apple w pierwszym kwartale podatkowym 2010 roku, który zakończył się 26 grudnia ubiegłego roku. W ciągu trzech miesięcy firma wypracowała zysk na poziomie 3,38 miliardów dolarów, podczas gdy rok wcześniej były to 2,26 miliardy dolarów. Znacznemu wzrostowi uległy także przychody - w pierwszym kwartale wyniosły one 15,68 miliardów dolarów, rok wcześniej - 11,88 miliardów. Oznacza to blisko 32-procentowy wzrost.
Tak dobre wyniki to przede wszystkim zasługa bardzo dobrej sprzedaży. W okresie październik-grudzień Apple sprzedało 3,36 mln komputerów (wzrost o 33 procent), 8,7 mln iPhone'ów (wzrost o 100 procent) oraz 21 mln iPodów (spadek o 8 procent).
O tak dobrych wynikach mówiono już w połowie grudnia. Dziennik Internautów wspominał wtedy o 21-procentowym wzroście sprzedaży komputerów Mac, co było możliwe przede wszystkim dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli. Z kolei zaraz przed świętami Bożego Narodzenia poinformowano, że iPhone jest najczęściej używanym przez Amerykanów telefonem.
W drugim kwartale 2010 roku firma spodziewa się przychodów na poziomie 11-11,4 miliardów dolarów. Spadek w porównaniu z poprzednim okresem wynika przede wszystkim z zakończenia sezonu zakupów świątecznych.
W tym roku możemy spodziewać się także wejścia firmy w reklamę mobilną - na początku stycznia Apple poinformowała o nabyciu Quattro Wireless zajmującej się właśnie tym segmentem przekazów marketingowych. Wartość transakcji to 250 mln dolarów. Rynek ten, dzięki szybkiemu wzrostowi liczby smartfonów, wydaje się być niezwykle perspektywicznym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*