Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cloud computing: przedsiębiorcy pełni wątpliwości

08-10-2009, 22:19

Firma Trend Micro przeprowadziła w przedsiębiorstwach sondaż dotyczący przetwarzania poza siecią lokalną (ang. cloud computing) i ustaliła, że przed wykorzystywaniem tej technologii powstrzymuje ich m.in. obawa o bezpieczeństwo zasobów.

Cloud computing, po polsku nazywany przetwarzaniem w chmurze, opiera się na możliwości wykorzystywania zasobów komputerowych bez konieczności posiadania do nich fizycznego dostępu. Choć model ten zyskuje coraz większą popularność, wielu przedsiębiorców z rezerwą odnosi się do tego, by wrażliwe aplikacje działały poza siecią lokalną - wynika z najnowszego sondażu Trend Micro.

Dziewięciu na dziesięciu respondentów (89%) stwierdziło, że oczekuje od zabezpieczeń informatycznych ochrony aplikacji działających w internecie. Dla niektórych z nich ochrona taka nie jest nawet opcją - prawie 40% badanych wzięłoby pod uwagę tylko te zabezpieczenia, które umożliwiają wykrywanie zagrożeń poza siecią lokalną.

61% ankietowanych podało, że zamierza poczekać z wdrażaniem rozwiązań typu cloud computing do czasu, gdy będzie mieć pewność, że nie spowoduje to poważnych zagrożeń dla bezpieczeństwa sieci. Mniejsza grupa (27%) poinformowała, że obawy o bezpieczeństwo skłaniają do rozwagi, ale korzyści z przetwarzania poza siecią lokalną są większe niż zagrożenia, więc nie zamierza rezygnować z planów wdrożenia tego modelu ani ich opóźniać.

Sondaż przeprowadzono wśród prawie 200 członków kadry kierowniczej ds. informatycznych niebędących klientami Trend Micro. Cały raport można znaleźć na stronie firmy. Do dyskusji na temat przetwarzania poza siecią lokalną można włączyć się na nowo powstałym blogu cloudsecurity.trendmicro.com.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Trend Micro