Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Operatorzy chcą chronić przed skutkami wypadków drogowych

10-09-2009, 07:53

Wczoraj operatorzy telefonii komórkowej udzielili pełnego wsparcia europejskiemu systemowi eCall, który ma zapobiec tragicznym skutkom wypadków drogowych. Montowane w samochodach urządzenie automatycznie nawiąże połączenie z numerem alarmowym 112, gdy samochód ulegnie poważnemu wypadkowi. Informacje o położeniu samochodu zostaną przesłane do najbliższej jednostki służb ratowniczych, nawet jeśli pasażerowie nie będą w stanie określić swojego położenia.

Według Komisji Europejskiej wypadki drogowe kosztują unijną gospodarkę ponad 160 mld euro rocznie. Wyposażenie wszystkich 230 milionów samochodów w UE w system eCall przyniosłoby oszczędności wynoszące 26 mld euro rocznie. System eCall ułatwi również kierowcom radzenie sobie z zatorami komunikacyjnymi na drogach i instalowanie w samochodach usług takich, jak nawigacja satelitarna.

W trakcie uroczystości, która miała miejsce wczoraj, Dyrektor GSM Association Europe Martin Whitehead podpisał w imieniu branży telefonii komórkowej protokół ustaleń w sprawie systemu eCall. GSM Association obecne w 219 krajach zrzesza blisko 800 operatorów telefonii komórkowej i ponad 200 innych firm na całym świecie (w tej grupie znajdują się producenci telefonów i  firmy opracowujące oprogramowanie).

W ubiegłym miesiącu Komisja Europejska wezwała rządy państw członkowskich oraz operatorów sieci komórkowych i branżę samochodową do wzmożenia wysiłków na rzecz uruchomienia systemu eCall. Sześć państw członkowskich – Dania, Francja, Irlandia, Łotwa, Malta i Wielka Brytania - nadal nie podpisało protokołu ustaleń w sprawie systemu eCall.

Obecnie powinny one przestać odgrywać rolę hamulcowego w tym procesie i zwiększyć tempo wprowadzania systemu, który może ratować życie. W przeciwnym wypadku w przyszłym roku Komisja będzie musiała przedłożyć projekty legislacyjne – powiedziała Viviane Reding, unijna komisarz ds. telekomunikacji.

Już 15 państw UE (Austria, Cypr, Czechy, Estonia, Finlandia, Niemcy, Grecja, Włochy, Litwa, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Holandia i Szwecja), jak również 3 państwa EOG (Islandia, Norwegia i Szwajcaria) uzgodniły wspólne ustalenia dotyczące wdrożenia systemu eCall. Kolejnych 6 państw UE (Belgia, Bułgaria, Luksemburg, Polska, Rumunia i Węgry) popiera inicjatywę eCall i zamierza podpisać porozumienie. Również Parlament Europejski zdecydowanie popiera wdrożenie systemu eCall montowanego w samochodach w całej Europie.

System eCall stanowi jeden z priorytetów inicjatywy "Inteligentny samochód" oraz planu działań na rzecz inteligentnych systemów transportowych, promującego wykorzystanie technologii teleinformatycznych w celu opracowywania bardziej bezpiecznych i ekologicznych rozwiązań w transporcie drogowym. W ciągu dwóch ubiegłych lat UE przeznaczyła około 160 mln euro na badania w zakresie technologii teleinformatycznych dla potrzeb transportu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Google: Nowości w reklamach