Kumo, wyszukiwarka semantyczna od Microsoftu, która podobno ma zachwiać obecną pozycją Google, zostanie zaprezentowana w przyszłym tygodniu podczas konferencji D: All Things Digital.
Dominacja Google na rynku wyszukiwarek jest póki co niepodważalna, jednak konkurencja nie śpi. Dopiero co ruszyła eksperymentalna wyszukiwarka nowej generacji Wolfram Alpha, a już zza rogu wychyla się Kumo, propozycja spod skrzydeł Microsoftu.
Jak pokazują kwietniowe badania Nielsen Online, Microsoft posiada około 10% rynku wyszukiwarek, przy 15% Yahoo i 64% Google.
Kumo jest krokiem Microsoftu w stronę zmiany układu sił. Wyszukiwarka ta, poza zmianą layoutu w stosunku do obecnie funkcjonującego Live Search, ma implementować technologię wyszukiwania semantycznego, będącą oczekiwanym następcą wyszukiwania bazującego na słowach kluczowych. Dostawcą algorytmu wyszukiwania ma być firma Powerset, która została wykupiona w zeszłym roku przez Microsoft.
Wcześniejsze doniesienia z obozu Microsoftu wskazywały na ujawnienie Kumo podczas czerwcowej konferencji SMX Advanced. Wygląda jednak na to, że prezentacja nastąpi wcześniej. Być może jest to próba szybkiej odpowiedzi na zeszłotygodniową premierę Wolfram Alpha - nowej siły na rynku wyszukiwarek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*