Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft Kumo konkurencją dla Google?

28-04-2009, 11:34

Gigant z Redmond testuje od zeszłego miesiąca swoją wyszukiwarkę nowej generacji - Kumo, ale nie podaje dokładnej daty uruchomienia usługi. Możliwe jednak, że oficjalny start już wkrótce - jak donoszą czytelnicy serwisu Neowin, w jednym z budynków Microsoftu pojawił się podobno zegar odliczający ostatnie 40 dni do startu Kumo.

Koniec odliczania wspomnianego zegara zdaje się zbiegać z przemówieniem nowego szefa online Qi Lu, który jest na liście prelegentów podczas konferencji SMX Advanced, zaplanowanej na 3 czerwca. Zarówno konferencja, jak i koniec odliczania zgrywa się też w czasie wielką kampanią reklamową dla Kumo, która wedle doniesień ma się rozpocząć latem br.

Mimo że Microsoft testuje wyszukiwarkę pod nazwą roboczą Kumo, to przedstawiciele firmy powiedzieli, że jest to tylko jedna z kilkunastu nazw, jakie rozważają.

Microsoft pozostaje wciąż na odległej, trzeciej pozycji na rynku wyszukiwarek, za plecami Google i Yahoo. Pozycja ta sprawia, że trudno mu uzyskać zasięg potrzebny do zarobienia dużych pieniędzy w tej dziedzinie. Nawet w swoich czterech ścianach Microsoft ma problem z przekonaniem pracowników do używania własnej wyszukiwarki, co niedawno potwierdził członek zarządu, Yusuf Mehdi.

Wczesne zrzuty ekranu Kumo pokazują, że odnowiona wyszukiwarka skupia się na kilku obszarach, uwzględniając próbę rozbicia zapytania na kilka bardziej szczegółowych opcji. Podczas wyszukiwania np. zwrotu "Audi", Kumo daje wynik w postaci zestawu wytłuszczonych faktów, takich jak cena czy zużycie paliwa, następnie pokazuje ogólne wyniki wyszukiwania, a na końcu wyniki wedle kategorii takich, jak "Części do Audi", "Używane Audi" czy "Akcesoria do Audi".

Microsoft odmówił komentarza zarówno odnośnie odliczania, jak i planów wobec Kumo.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNET



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag Microsofttag Live Searchtag Kumo