Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Świetlana przyszłość rozgłośni internetowych

03-04-2008, 12:29

W internecie częściej słuchamy radia niż ściągamy filmy. Liczba słuchaczy internetowych rozgłośni radiowych rośnie szybko i są to głównie młode osoby. Wszystko wskazuje na to, że radia online mają swój najlepszy czas jeszcze przed sobą – czytamy w raporcie Money.pl.

Obecnie właściwie nie ma rozgłośni FM, która nie udostępniałaby swojego sygnału w internecie. Oprócz tego mamy wiele rozgłośni typowo internetowych, które najczęściej cechuje kierowanie treści do bardzo specyficznej grupy odbiorców. Są radia dla miłośników określonych gatunków muzycznych, nawet zespołów. Są też stacje bardzo specyficzne np. nadające program dla dzieci.

W raporcie na temat rozgłośni radiowych Money.pl przytacza dane NetTrack MillwardBrown SMG/KRC. Wynika z nich, że liczba słuchaczy rozgłośni internetowych rośnie nieprzerwanie od 2001 roku.

Raport przytacza też badania Megapanel PBI/Gemius z końca 2007 roku z których wynika, że 31% internautów słucha radia od 3 do 6 razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty internauta włącza stacje on-line 1 - 2 razy w tygodniu, 46% 1-3 na miesiąc, a 13% słuchało radia tylko raz.

Słuchanie radia nie jest tak popularne jak wyszukiwanie informacji, wysyłanie SMS-ów i ściąganie muzyki, ale okazuje sie popularniejsze od ściągania filmów, gier online, aukcji internetowych, poszukiwania pracy, pisania blogów i wielu innych czynności.

Internetowi radiosłuchacze to najczęściej mężczyźni, a mówiąc ściślej chłopcy. Badania PBI/Gemius pokazują, że 55% tej grupy to osoby w wieku 15-24 lata. Internauci w wieku 25-39 lat stanowią już tylko trzecią część słuchaczy i generalnie wolą  oni prasę internetową.

Z innych danych ujętych w raporcie Money.pl dowiadujemy się, że radia internetowe najczęściej słuchane są wieczorem (w przeciwieństwie do radia tradycyjnego). Da się zaobserwować, że wszyscy nadawcy dążą do tworzenia dużej liczby wyspecjalizowanych kanałów.

Pod względem zasięgu internetowe stacje radiowe można już porównywać z naziemnymi. Witryna radio.biz.pl, gdzie znajdują się linki do ponad 30 stacji radiowych w październiku 2007 roku zanotowała zaledwie 127 unikalnych użytkowników. Dwa miesiące później było ich ponad 6 tys. W marcu tego roku może już się pochwalić liczbą prawie 84 tys. unikalnych użytkowników. Trzeba przyznać, że wzrost imponujący.

Więcej na ten temat w Money.pl: Radio on-line wyprze tradycyjne?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Kolejna beta Firefoksa 3

Źródło: Money.pl