"Darmowe rozmowy non stop", "Dwa miesiące po 1 zł" – to tylko przykłady haseł, którymi przedsiębiorcy zachęcają konsumentów do zakupu towaru lub usługi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zamierza zbadać, czy te i podobne reklamy operatorów telekomunikacyjnych nie wprowadzają w błąd. Na razie Urząd wszczął cztery postępowania przeciwko spółkom: Aster, Polkomtel, PTK Centertel oraz Tele2.
Dostęp do rzetelnej i pełnej informacji jest jednym z podstawowych praw konsumentów, którzy mając jedynie pełną ofertę zakupu towaru lub usługi mogą podjąć świadomą decyzję o jej nabyciu - przypomina UOKiK.
Od 21 grudnia ubiegłego roku obowiązuje ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. W jej ramach sformułowano tzw. czarną listę niedozwolonych praktyk przedsiębiorców, która była zapewne swego rodzaju wyznacznikiem przy wytypowaniu przez UOKiK pierwszych podmiotów do kontroli.
Świąteczna promocja nie obowiązywała w święta
PTK Centertel, operator sieci telefonii komórkowej Orange, w okresie Świąt Bożego Narodzenia prowadził kampanię pod hasłem "Bliskość tworzy święta". Jedną z dostępnych, w jej ramach, usług była "Oferta promocyjna – Wybrane 3 numery", w której – pomimo wyraźnego odniesienia do okresu świątecznego – darmowe rozmowy z trzema wybranymi osobami nie obowiązywały już w dniach: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.
UOKiK sprawdza teraz, czy spółka nie wprowadzała słabszych uczestników rynku w błąd informując o warunkach oferowanych przez siebie usług.
Laptop z modemem za złotówkę? Takie rzeczy to tylko w...
Wątpliwości Urzędu wzbudziła również akcja promocyjna spółki Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus, w której pojawiło się m.in. hasło "Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł" oraz "Przyjdź do sklepu Vobis. Kup wysokiej klasy laptopa w zestawie z modemem iPlus tylko za 1 zł".
Zdaniem Prezesa UOKiK konsumenci mogli myśleć, że kupią komputer wraz z modemem za 1 zł. Jak wykazała wstępna analiza nie było to jednak możliwe, ponieważ tak atrakcyjna cena dotyczyła jedynie modemu.
Non stop, czyli mniej niż 2000 minut
"Gdy korzystasz z abonamentu Darmowe rozmowy non stop możesz dzwonić za darmo przez całą dobę, a Twój rachunek i tak pozostanie bez zmian" – w ten sposób swoją ofertę reklamowała z kolei spółka Tele2. Możliwość bezpłatnego dzwonienia bez ograniczeń to z pewnością propozycja warta rozważenia dla wielu konsumentów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|