Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nieuczciwe reklamy na celowniku konsumentów

30-11-2007, 18:21

21 grudnia wchodzi w życie ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. nr 171, poz. 1206). Zgodnie z nowym prawem konsumenci będą mogli skuteczniej walczyć z nieetycznymi przekazami reklamowymi.

Jak informuje Gazeta Prawna, konsument, którego interes został zagrożony wprowadzającą go w błąd reklamą, będzie mógł żądać między innymi zaniechania jej i usunięcia jej skutków.

Z podobnymi roszczeniami będą mogli wystąpić również rzecznik ubezpieczonych, krajowa i regionalna organizacja, której celem statutowym jest ochrona interesów konsumentów, a także rzecznik konsumentów.

Nieuczciwe reklamy to nie tylko kryptoreklamy, czy przekazy wprowadzające w błąd, ale także te wzbudzające nadmierne potrzeby konsumpcyjne oraz tzw. reklamy przynęty - oferty z ograniczoną liczbą reklamowanych produktów w danej cenie.

Przedsiębiorcom trudniej będzie zatem teraz uchronić się przed odpowiedzialnością, np. w przypadku ogłoszeń reklamowych zawierających klauzule, że reklama nie jest ofertą w rozumieniu kodeksu cywilnego. Konsumenci natomiast staną się bardziej wpływowymi recenzentami - czytamy w Gazecie Prawnej.

Szczegóły w Gazecie Prawnej w artykule: Klient nie musi udowadniać

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gazeta Prawna