Netia pozyskała w 2007 roku więcej klientów internetu szerokopasmowego, niż początkowo zakładano.
Zgodnie z planami na rok 2007 spółka miała zdobyć 210 tysięcy klientów korzystających z szerokopasmowego internetu. Jak wynika z opublikowanego wczoraj komunikatu, na dzień 31 grudnia liczba użytkowników stałego dostępu korzystających z usług Netii wyniosła 216.145. Jest to zatem niespełna 3% więcej niż zakładał plan po korekcie (wcześniej mówiono o 200 tysiącach klientów).
Blisko połowa klientów - 99 tysięcy - otrzymuje usługę na podstawie BSA, czyli korzysta z infrastruktury Telekomunikacji Polskiej, samą opłatę za dostęp opłacając jedynie w Netii.
Wynik operatora pomogły osiągnąć wprowadzane promocje, liczne przejęcialokalnych sieci osiedlowych - tylko dzięki tej strategii Netia zwiększyła liczbę klientów o 36 tysięcy - oraz budowa własnej sieci w technologii WiMax.
- W 2008 wchodzimy z rewelacyjną dynamiką pozyskiwania nowych klientów, którzy dodatkowo będą mogli skorzystać z usług Netii w oparciu o pierwsze uwolnione pętle lokalne. Jednocześnie oczekujemy wzrostu dynamiki przychodów z usług szerokopasmowych - cieszy się Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.