Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nasza klasa może łatwo zginąć

07-11-2008, 12:14

9 osób zginęło, a 136 zostało rannych w wypadkach, do jakich doszło wczoraj na polskich drogach. Liczba rannych odpowiada wielkości pięciu klas szkolnych. Największy portal społecznościowy nasza-klasa.pl rozpoczął kampanię społeczną propagującą bezpieczne zachowania na drodze.

Ponure statystyki wypadków drogowych często nie przemawiają kierowcom do wyobraźni. Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, na "trzeciego" czy wręcz "czwartego", drastyczne przekraczanie dopuszczalnej prędkości w terenie zabudowanym, prowadzenie w stanie nietrzeźwości - to tylko nieliczne przykłady częstych zachowań.

- W Polsce umiera na drogach więcej ludzi, niż w ponad dwukrotnie większych pod względem populacji Niemczech. Niemcy posiadają czterokrotnie więcej samochodów, pokonują statystycznie rocznie znacznie większe niż u nas dystanse.  Prawdopodobieństwo utraty życia na naszych drogach jest więc około dziesięciokrotnie (!) wyższe, niż u naszych zachodnich sąsiadów – mówi Witold Rogalski, prezes Subaru Import Polska. Kierowcy twierdzą często, że to wina złego stanu dróg, infrastruktury.

- Żadna infrastruktura i żadne systemy bezpieczeństwa samochodu nie są w stanie zastąpić  myślenia - przekonuje Rogalski.

Kampania widoczna jest w serwisie Nasza-Klasa.pl w zakładce Start. Specjalna strona internetowa została podzielona na dwie sekcje: Kierowca – adresowana do dorosłego użytkownika drogi i Dziecko na drodze- przeznaczona dla osób dopiero "włączających się do ruchu". W pierwszej części możemy zapoznać się z tak ważnymi tematami, jak pasy, alkohol, prędkość czy opony zimowe. Z kolei w sekcji poświęconej dla młodszych, można zapoznać się z informacjami dotyczącymi pierwszego kontaktu z rowerem, motorowerem, motocyklem czy samochodem.

Na apel Naszej-Klasy odpowiedzieli już znani dziennikarze, sportowcy czy aktorzy. W specjalnych filmach opowiadają o ważnych aspektach poruszania się po drodze. Zdaniem przedstawicieli Naszej-Klasy to ważne, bo do wielu młodych przemawia głównie "autorytet ekranu".

Partnerem merytorycznym akcji jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Kampania potrwa do końca listopada.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Nasza-Klasa.pl