Polscy pracodawcy coraz lepiej radzą sobie w obszarze komunikacji z pracownikami - wynika z analizy wyników badania dot. najlepszych pracodawców w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
reklama
Zwycięzcą w kategorii dużych firm został INTEL Technology Poland Sp. z o.o., a w kategorii małych i średnich Grupa Pracuj Sp. z o.o. Trzy firmy z Polski znalazły się również w gronie Najlepszych Pracodawców w Europie Środkowo-Wschodniej – Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., INTEL Technology Poland Sp. z o.o. i Dom Kredytowy NOTUS S.A.
BNP to badanie zaangażowania pracowników, które ma coraz większy wpływ na rozwój biznesu firmy. W tym roku w badaniu wzięło udział 112 firm, spośród których 40% po raz kolejny. Swoją opinię wyraziło ponad 41 tys. pracowników i 549 przedstawicieli najwyższej kadry zarządzającej.
Obok rankingu Najlepszych Pracodawców, BNP daje również podstawy do wskazania aktualnych trendów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Tegoroczna edycja pokazała, m.in. że firmy coraz wyraźniej dostrzegają wpływ zaangażowania pracowników na wzrost skuteczności realizowanych działań biznesowych.
Jak wynika z badania, firmy z grona Najlepszych Pracodawców konsekwentnie utrzymują wysoką przewagę nad rynkiem, wyprzedzając średni poziom zaangażowania pracowników aż o 30%.
Co ciekawe, w tegorocznej edycji BNP poziom zaangażowania u Najlepszych Pracodawców okazał się najwyższy od początków prowadzenia badania w Polsce, tj. od 2006 roku. Najlepsi pracodawcy osiągnęli wskaźnik na poziomie 75%.
- Cieszy nas, że coraz więcej firm traktuje badanie wskaźnika zaangażowania pracowników nie jako jednorazową analizę, mającą głównie charakter informacyjny, ale jako element zaplanowanego i długofalowego procesu budowania wysokich wyników, w oparciu o zaangażowanych pracowników - mówi Katarzyna Derdzińska, menedżer projektu Badanie Najlepsi Pracodawcy w Polsce.
Jak wynika z analizy wyników badania Najlepsi Pracodawcy na przestrzeni lat 2006-2011, polscy pracodawcy coraz lepiej radzą sobie w obszarze komunikacji z pracownikami. Największy wzrost satysfakcji w stosunku do wyników BNP 2010 odnotowały m.in. takie obszary, jak: bieżące informowanie o większych zmianach wprowadzanych w firmie, jasne komunikowanie oczekiwań wobec pracowników czy regularna informacja zwrotna, która pozwala na poprawę efektywności pracy pracowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|