Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pracodawcy nie chcą komputerowych analfabetów

02-07-2007, 10:42

Ponad połowa pracodawców przy ocenie kandydata do pracy zwraca uwagę na umiejętność posługiwania się komputerem - wynika z najnowszego badania MS Indeks.

robot sprzątający

reklama


W ramach badań MS Indeks prowadzonych przez Stowarzyszenie Komputer w Firmie i Szkołę Główną Handlową, eksperci badają stan zasobów i sposób wykorzystania technik informacyjnych w firmach.

Podczas 15 edycji badania w sektorze małych i średnich firm pytanie dodatkowe brzmiało: "Czy przyjmując do pracy nowego pracownika sprawdzasz, czy napisał w swoim CV, że umie posługiwać się komputerem?". Ponad połowa ankietowanych (52%) odpowiedziała, że jest to istotny czynnik oceny kandydata.

Prawie trzecia część respondentów sprawdza, czy kandydat zawarł w swojej aplikacji informację na temat umiejętności związanych z korzystaniem z komputera, nawet jeżeli nie jest to wymóg konieczny do pracy na danym stanowisku. Co ósmy ankietowany nie sprawdza informacji na temat umiejętności komputerowych w CV zakładając, że każdy umie posługiwać się komputerem w zakresie potrzebnym do pracy na zwykłym stanowisku biurowym.

Tylko 4% pracodawców zakłada, że pracownika można przyuczyć do obsługi komputera na stanowisku pracy. O szkoleniach z zakresu podstawowych umiejętności komputerowych myśli niespełna 1% badanych.

Dla porównania - w badaniu ubiegłorocznym zdecydowana większość (88%) ankietowanych oczekiwała od nowych pracowników umiejętności posługiwania się podstawowym oprogramowaniem do pracy biurowej. 6% ankietowanych (czyli jeden na 15 potencjalnych pracodawców, ale i tak więcej niż w tym roku) zakładało, że nowy pracownik może nie mieć oczekiwanych umiejętności informatycznych i można go wyszkolić w pracy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *