Więcej niż w co drugiej polskiej firmie uważa się, że wykorzystanie AI oraz rzeczywistości wirtualnej (VR) w biznesie będzie powszechne w ciągu następnej dekady, przy czym zdalna praca ma stać się niemal standardem - tak przynajmniej wynika z raportu dostawcy rozwiązań telematycznych.
TomTom Telematics przeprowadziło badanie, w którym zapytało menedżerów z 7 europejskich krajów, w tym z Polski, o wdrożenie nowych technologii w ich firmach.
Okazało się, że polscy menedżerowie są przekonani, że rozwój firmy i jej cyfryzacja to dwa nierozłączne elementy. Najwięcej menedżerów (odpowiednio 51 i 52%) uznało, że technologiami, które za 10 lat będą już standardem w firmach, są: sztuczna inteligencja oraz rzeczywistość wirtualna. Ta pierwsza będzie wykorzystywana do automatyzacji procesów administracyjnych oraz usług typu „wirtualny asystent”. Druga z kolei posłuży symulacji procesów biznesowych, projektowania produktów oraz ułatwi szkolenie personelu.
Jak podkreślają eksperci, wdrożenie nowych technologii nie jest jednak łatwe. Prawie połowa polskich menedżerów (45%) obawia się, że może mieć trudność z dotrzymaniem kroku tempu zmian technologicznych. Aż 80% z nich uważa ponadto, że przedsiębiorstwa, które nie wdrożą cyfrowych rozwiązań, są bardziej narażone na ryzyko wykreślenia z rynku.
Jakie jeszcze wnioski płyną z badania? Aż 70% ankietowanych uważa, że w ciągu dekady normą stanie się… praca zdalna. To zdecydowanie więcej niż w przypadku pozostałych 6 europejskich krajów, które wzięły udział w analizie. Średnia dla wszystkich państw wynosi bowiem 56%.
Badanie zostało przeprowadzone wśród 1400 menedżerów średniego i wyższego szczebla, po 200 z każdego z krajów: Anglii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Holandii i Polski. Graficzna prezentacja wyników oraz użyteczne informacje i porady są dostępne na tej stronie.
Źródło: Remarkable Ones
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|