Wczoraj przestała istnieć Motorola Inc. W jej miejsce powstały dwie nowe firmy, co zgodne jest z przyjętą dwa lata temu strategią. Czy krok ten uzdrowi sytuację, okaże się w tym roku.
Blisko dwa lata temu Motorola, amerykański producent telefonów komórkowych, ogłosił, że podzieli się na dwie spółki. Powodem takiego kroku były bardzo poważne problemy działu zajmującego się komórkami - spadająca sprzedaż pogarszała wyniki finansowe całej firmy, co negatywnie odbijało się na jej sytuacji giełdowej. Dlatego też jego wydzielenie miało uzdrowić sytuację.
Od tego czasu firma wypuściła na rynek kilka smartfonów (podobnie jak Nokia, Motorola ma problem z przebiciem się do konsumentów z wyjątkowym produktem), m.in. Droida, który okazał się nawet sukcesem. Nie zmieniło to jednak założeń nowej strategii, mimo że poprawie uległy wyniki finansowe.
Z dniem 4 stycznia 2011 pojawiły się dwa nowe podmioty - Motorola Mobility oraz Motorola Solutions. Ta pierwsza zajmować się będzie telefonami komórkowymi oraz multimediami dla domu. Tylko w zeszłym roku wypuściła ona na rynek 23 nowe smartfony z serii Droid, Bravo, Defy, Flipside oraz Milestone.
Motorola Mobility ma obecnie 20 tysięcy pracowników, przejęła także 24.500 patentów (zarówno już przydzielonych, jak i czekających na decyzję). Na giełdzie papierów wartościowych w Nowym Jorku jej akcje notowane będą pod symbolem MMI. Sanjay Jha, dyrektor generalny Motorola Mobility, powiedział, że firma rozpoczyna nowy rozdział z silnymi podstawami finansowymi.
Z kolei Motorola Solutions (na Wall Street jako MSI) zajmować się będzie dostarczaniem rozwiązań komunikacyjnych dla przedsiębiorstw oraz instytucji rządowych. Firma posiada swoje biura w 65 krajach. Dyrektorem generalnym został Greg Brown.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*