Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Grupę TNS wynika, że aż 80 proc. polskich internautów umieszcza swoje zdjęcia w sieci, głównie na serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy Nasza Klasa. W żadnym innym europejskim kraju nie ma tylu ekshibicjonistów.
Dla porównania – w Niemczech z możliwości zamieszczania fotografii w serwisach korzysta niespełna połowa internautów, w Finlandii 37 proc., a we Francji 54 proc. Co ciekawe, w rozwiniętej technologicznie Japonii jest to zaledwie 28 proc.
Wyniki tych badań nie dziwią prof. Rocha Sulimy, kulturoznawcy i antropologa z Uniwersytetu Warszawskiego. W Polsce panuje moda na wizualizację prywatności połączoną z potrzebą skupiania na sobie uwagi. Do tego mamy obecnie do czynienia z apogeum kultury fotografowania – mówi naukowiec. Jego zdaniem internetowy ekshibicjonizm Polaków świadczy o tym, że technologiczne nowinki docierają nad Wisłę z pewnym opóźnieniem. Polska, która niegdyś była krajem żytnio-kartoflanym, dziś chętnie bawi się nowymi mediami – ironizuje prof. Sulima.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Moda na internetowy ekshibicjonizm
Tomasz Żółciak
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|