Przez setki lat nauczyciele przekazywali uczniom informacje za pomocą standardowych podręczników. Nowa generacja urządzeń mobilnych zmienia ten obraz, umożliwiając dynamiczną, zindywidualizowaną naukę - uważają przedstawiciele Abilene Christian University, wydawnictwa Cambridge University Press oraz laboratoriów Bell Labs Alcatela-Lucenta. Instytucje te rozpoczęły projekt badawczy, który ma wytyczyć nowe drogi rozwoju technologii wydawniczych — od tworzenia po dystrybucję — przez udostępnienie użytkownikom indywidualnym narzędzi edukacyjnych.
reklama
- Podobnie jak wynalezienie druku zrewolucjonizowało rynek wydawniczy, nowa generacja urządzeń cyfrowych i dostęp do treści edukacyjnych za ich pośrednictwem wprowadzą duże zmiany w procesie nauczania - uważa Eric Baber, dyrektor ds. innowacji w dziale nowych kierunków rozwoju wydawnictwa (New Directions Group).
Naukowcy z Abilene Christian University, wydawnictwa Cambridge University Press oraz laboratoriów Bell Labs Alcatela-Lucenta analizują możliwości, jakie daje czytanie, pisanie i publikowanie materiałów cyfrowych w serwisach edukacyjnych. Trzyletni projekt badawczy jest rozszerzeniem współpracy rozpoczętej prawie rok temu, gdy wszyscy jego uczestnicy zaczęli analizować znaczenie nowych technologii.
Narzędzia mają być oparte na oprogramowaniu zainstalowanym w mobilnych urządzeniach cyfrowych (np. smartfonach, odtwarzaczach multimedialnych czy tabletach), którego celem będzie pobudzanie zainteresowania użytkowników poprzez prezentowanie im, w jednym urządzeniu, zróżnicowanych treści - w postaci obrazów, informacji tekstowych, nagrań audio i filmów — dających nieszablonowy dostęp do informacji.
Narzędzia te mają także umożliwiać personalizowanie i dostosowywanie materiałów, co - zdaniem przedstawicieli wspomnianych instytucji - zwiększy skuteczność uczenia się.
- Wyobraźmy sobie, że mamy „w kieszeni” nie tysiąc piosenek, ale tysiąc bibliotek. Jest to nie tylko zmiana sposobu przekazywania i wykorzystywania informacji, lecz także zmiana kulturowa - przekonuje dr William Rankin, dyrektor działu innowacji edukacyjnych na uczelni Abilene Christian University (ACU), która wprowadziła ogólnouniwersytecki system nauczania wykorzystujący urządzenia mobilne nowej generacji, umożliwiający studentom i wykładowcom eksperymentowanie z nowymi formami dostępu do serwisów społecznościowych, informacyjnych i multimedialnych.
Przedstawiciel laboratoriów Bell Labs ujawnia, że obecnie naukowcy pracują nad nowymi technologiami umożliwiającymi dodanie do książek elektronicznych funkcji komunikacji społecznościowej. Spowoduje powstanie nowej generacji mediów społecznościowych - uważa Bruno Aidan, szef działu badań stosowanych (Applications Research) w laboratoriach Bell Labs.
W realizacji wspomnianego wyżej programu trzej partnerzy będą się uzupełniać. Laboratoria Bell Labs będą przeprowadzać badania techniczne i opracowywać prototypy. Wydawnictwo Cambridge University Press dostarczy treści, opracuje szczegółowe wymagania dotyczące usług i zatwierdzi integrację. Uczelnia Abilene Christian University opracuje wymagania użytkowników, przeprowadzi eksperymenty techniczne oraz przeanalizuje wzorce wykorzystania na podstawie zachowań użytkowników w kampusie uniwersyteckim.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|