Eksperci rynku pracy alarmują - w wielu zawodach brakuje rąk do pracy i nie są to wcale stanowiska menedżerskie. Wśród osób wkraczających na rynek pracy panuje dezorientacja, jaką ścieżkę kariery wybrać. Zaradzić temu chcą twórcy platformy edukacyjnej YEP.
reklama
Wyniki badań „Młodzi przy głosie” przeprowadzonych w czerwcu 2018 r. wśród 1200 osób w wieku 18–26 lat pokazały, że prawie 50% młodych osób, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, nie wie jak realizować swoje plany zawodowe. Z raportu wynika też, że 22-23 latkowie zaczynają precyzować swoje ścieżki kariery i oczekiwane zarobki. Jednak nawet osoby powyżej 24. roku życia nie są w stanie określić planów co do przyszłej pracy.
Eksperci doradztwa zawodowego są zgodni, że era popytu na białe kołnierzyki mija. To sugerują trendy europejskie: między 2002 a 2015 r. o 6,4% spadła liczba miejsc pracy wymagających średnich kwalifikacji. Jednocześnie o 5,9% wzrosła liczba utworzonych miejsc pracy, które wymagają wysokich kwalifikacji. Są one przyszłością rynku pracy.
Obecnie aż 18% mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat. To oznacza, że te 6,9 mln osób znajduje się w okresie podejmowania najważniejszych decyzji zawodowych. Jednak młodzi boją się porzucać marzenia o wyższym wykształceniu, niekoniecznie pasującym do popytu na rynku pracy. Aż 46% osób w wieku 18–19 lat planuje zdobyć tytuł magistra. Ponad 60% młodych jest gotowych do ciągłej nauki.
To dobrze, lecz twórcy YEP uważają, że w Polsce obok programów wspierających studia wyższe warto postawić także na kształcenie zawodowe i kierunkowe. Obok testów kompetencji zawodowych, ofert pracy, praktyk i szkoleń, twórcy serwisu umieścili też właśnie prezentacje różnych zawodów.
Źródła: YEP Academy, Fundacja Sukces Pisany Szminką, PAP
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
O iluminacjach stworzonych na 100. rocznicę odzyskania niepodległości od strony technicznej
|
|
|
|
|
|