Oglądalność stron w maju 2009 została zmierzona według nowej metodologii. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Polskich Badań Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA w opublikowanych wynikach widoczny jest kilkunastoprocentowy wzrost zasięgów witryn, które zostały pogrupowane według jednego wydawcy. Z majowej oglądalności w Polsce najbardziej zadowoleni powinni być przedstawiciele Grupy Google i komunikatora Gadu-Gadu.
reklama
Oprócz zmiany metodologii, o której informowaliśmy niecały miesiąc temu, w badaniu Megapanel PBI/Gemius uproszczeniu uległy także zasady nazewnictwa węzłów. Jak informują przedstawiciele PBI w dokumencie poświęconym zmianom, w przypadku gdy do wydawcy należy więcej niż jedna witryna i firma badawcza została o tym poinformowana, wówczas tworzą one węzeł, którego nazwa jest zawsze poprzedzona słowem Grupa, co widać w poniższych zestawieniach.
RANKING WITRYN WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO
Od miejsca 12., które zajmuje w maju 2009 r. Grupa GG Network, wzrosty w liczbie real users już nie są tak spektakularne - poniżej 1 mln RU. Natomiast Grupa Mozilla odnotowała znaczny spadek popularności - w ciągu miesiąca liczba użytkowników realnych spadła w tym przypadku z 4,5 mln do 3,4 mln.
Ranking grup witryn oraz witryn niezgrupowanych służy do oszacowania siły aktywów danego wydawcy.
RANKING DOMEN WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO
Ranking domen pozwala wydawcom zmierzyć potencjał danego brandu, jakim jest domena.
RANKING WITRYN WEDŁUG ODSŁON
RANKING WITRYN WG CZASU
RANKING KOMUNIKATORÓW
W zestawieniu tym warto odnotować pojawienie się komunikatora Yahoo Messenger z 20 tys. użytkowników realnych. Z rankingu wypadł natomiast Konnekt, który w kwietniu br. miał prawie 18 tys. RU, a w maju bariera wejścia do zestawienia była na poziomie 19,3 tys. RU.
Badanie wykonano na grupie 18292 osób powyżej 7 roku życia. Wykorzystano przy tym dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
To nie koniec zmian w Megapanelu. Jak informuje PBI, prawdopodobnie już od czerwcowego rankingu do badania Megapanel PBI/Gemius zostaną wprowadzone nowe wskaźniki Affinity Index dla populacji oraz Zasięg w populacji, które będą przydatne przede wszystkim dla reklamodawców, gdyż pozwolą im na bardziej precyzyjne określanie potencjału reklamowego witryn internetowych.
Wskaźnik Affinity Index w populacji jest obliczany jako iloraz dopasowania użytkowników do danej grupy celowej na wybranym węźle przez udział osób z tej samej grupy celowej w strukturze całej populacji Polski w wieku 7+. Zasięg w populacji jest obliczany jako iloraz użytkowników z danej grupy celowej na wybranym węźle przez liczbę wszystkich mieszkańców Polski w wieku 7+, z tej samej grupy celowej.
Szczegóły w dokumencie poświęconym zmianom w Megapanelu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|