Majowe wyniki Megapanelu mogą przynieść zauważalny, kilkunastoprocentowy wzrost zasięgów witryn internetowych - informują przedstawiciele firmy PBI oraz Gemius. Będzie to miało związek ze zmianami w metodzie liczenia. Odbiorcy badania uzyskają ponadto bardziej funkcjonalny dokument w nowym układzie.
Wiele osób krytykowało badanie Megapanel za metody zbierania danych nieprzystające do rzeczywistości i zaniżanie realnych wyników. Twórcy badania postanowili sprostać oczekiwaniom i już w marcu bieżącego roku zapowiedzieli zmiany w Megapanelu.
INTERNET EXPLORER A FIREFOX - WZROST ZASIĘGU
To, co zapewne najbardziej interesuje właścicieli witryny internetowych, to metoda liczenia zasięgów serwisów i komunikatorów. Od maja stosowana jest usprawniona metoda liczenia, dzięki której wiele witryn zyska kilkunastoprocentowy wzrost zasięgu w stosunku do wyników, jakie zostałyby uzyskane przy użyciu dotychczasowej metody - poinformowali dziś wieczorem przedstawiciele firm Polskie Badania Internetu oraz Gemius SA.
Zmiana ta jest związana z coraz większym udziałem - poza przeglądarką Internet Explorer - innych przeglądarek w aktywności użytkowników (np. Firefoksa, który według Ranking.pl jest od kilku miesięcy dominującą przeglądarką w polskiej sieci WWW) oraz z odmiennym sposobem interakcji przeglądarek z aplikacjami internetowymi - wyjaśniają twórcy badania. Czynniki te mają wpływ na algorytm Estimated Cookies, z którego wyliczany jest wskaźnik Real Users (użytkowników realnych).
Przedstawiciele PBI i Gemiusa tłumaczą, że zmiana sposobu liczenia polega na wyeliminowaniu z procesu liczenia zasięgów witryn plików cookie, które zostały zarejestrowane jedynie na węzłach aplikacji internetowych (np. komunikatorów) i nie pojawiły się na żadnej z witryn internetowych objętych audytem site-centric.
NOWY UKŁAD PREZENTACJI MEGAPANELU
Ponadto wraz z majowymi wynikami Megapanelu użytkownikom zostaną zaprezentowane dane w nowym układzie. Dotychczas witryny, ujęte w badaniu, prezentowane były w dwóch zestawieniach nazywanych drzewkiem mediów oraz drzewkiem tematyczno-funkcjonalnym. W miejsce zawierającego rozbudowane zestawienie witryn drzewka mediów zostanie wprowadzone przejrzyste płaskie drzewko. Znacznie rozbudowano również drzewko tematyczno-funkcjonalne, prezentujące witryny w podziale na kategorie tematyczne.
Jak czytamy w komunikacie, dla odbiorców badania wprowadzane zmiany oznaczają w praktyce znaczną poprawę funkcjonalności poprzez m.in:
Opisane zmiany są pierwszymi z serii zapowiadanych przez Gemius i PBI. W kolejnym etapie w badaniu pojawią się dwa nowe wskaźniki Affinity Index dla populacji oraz Zasięg w populacji, pozwalające - według Gemiusa i PBI - w sposób jeszcze bardziej precyzyjny określić potencjał reklamowy witryn internetowych. Ostateczny kształt przedstawiania danych będzie jeszcze przedmiotem konsultacji rynkowych z wydawcami, reklamodawcami i domami mediowymi.
Na stronach PBI znajdziecie dokument (PDF) szczegółowo opisujący wspomniane wyżej modyfikacje:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*