Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Marketing w czasie recesji - dlaczego jest waży oraz jak go prowadzić?

09-12-2022, 14:18

Cięcie wydatków, to pierwsze co przychodzi na myśl, gdy słyszymy słowo kryzys. Jednak w biznesie taka strategia to ostateczność. Biznes w czasie recesji musi przede wszystkim szukać skutecznych sposobów na walkę z trudnościami. Jednym z nich jest marketing, który nawet w czasie kryzysu tworzy wiele możliwości na dotarcie do konsumentów i przekonania ich do zakupów.

Marketing w czasie recesji - dlaczego jest waży oraz jak go prowadzić?

Sprawdź dlaczego postawić na marketing w czasie kryzysu i jak może pomóc agencja marketingowa?

Turbulencje, kryzys, recesja… Wiele jest słów określających zawirowania w gospodarce i biznesie. Jednak, jakbyśmy tego nie nazywali – każde trudności gospodarcze wiążą się z niepewnością i lękiem o przyszłość. W biznesie, to czas wielu ważnych decyzji, również tych dotyczących inwestowania, a zarazem ograniczania wydatków. Kwestia inwestycji lub cięcia wydatków nie omija również marketingu. Pytanie, czy reklamować się w czasie kryzysu zapewne zadaje sobie wielu marketerów odpowiedzialnych za zarzadzanie budżetem marketingowym. Zatem czy lokować środki finansowe w działania marketingowe w czasie recesji?

Dlaczego prowadzenie marketingu jest tak istotne w czasie kryzysu?

Skuteczny marketing w czasie kryzysu jest tak naprawdę kluczem do wyjścia z tego okresu z sukcesem, a nawet zyskiem. Spowolnienie gospodarcze nie oznacza przecież całkowitego zatrzymania wszelkich procesów biznesowych. Firmy nadal działają – szukają nowych rozwiązań na budowanie sprzedaży, reorganizują procesy, a nawet rozglądają się za nowymi możliwościami pomnażania kapitału. Jednak wszystkie decyzje biznesowe są dokładnie przemyślane, gdyż to nie jest czas na pochopne działanie. Warto też podkreślić, że recesja jest tymczasowa i decyzje podjęte dzisiaj będą przekładały się na biznes w przyszłości, gdy rynki zaczną wracać do względnej normalności. Stąd działania marketingowe powinny wspierać firmę tu i teraz w czasie spowolnienia, ale też od razu planować zmianę działań, gdy będzie widać pierwsze oznaki odwilży w biznesie.

W czasie kryzysu postaw na skuteczny marketing

Dlatego dobra strategia marketingowa przygotowana przez agencję marketingową będzie solidną podstawą rozwoju i racjonalnego inwestowania nakładów finansowych na marketing w czasie recesji. Strategia jest bazą i takim „must have”, bowiem w kryzysie nie ma miejsca na przypadkowe działania oraz na testowanie oraz szukanie rozwiązań. Zatem firma w okresie recesji potrzebuje strategii marketingowej na ten czas, która wyznacza cele oraz przede wszystkim drogi dojścia do celów, a także określa poziom nakładów pieniężnych potrzebnych do ich zrealizowania. Strategia ta powinna być tymczasowa, tak samo jak tymczasowe są pojawiające się w gospodarce trudności.

Jak może pomóc agencja marketingowa i PR?

Współpraca z agencją marketingową może być strzałem w dziesiątkę, bowiem jej specjaliści dokładnie wiedzą, jakie działania sprawdzają się w strategiach krótko i długo terminowych. Podpowiedzią też na co postawić i z czego zrezygnować w marketingu. Skuteczna reklama w czasie recesji to najlepsza strategia marketingowa, ale tworzona z odpowiednimi ludźmi, którzy są ekspertami z wieloletnim doświadczeniem, partnerami w rozmowach oraz zaufanymi doradcami marketingowymi.

Marketing w czasie kryzysu – lista „to do”

Dobrze, to od czego zacząć zmiany? Przede wszystkim zacznij od planu działania. Na początek skorzystaj z naszej listy „rzeczy do zrobienia w marketingu w czasie kryzysu”, a następnie poszerzaj ją o kolejne działania, istotne kwestie…

Marketingowe „to do”:

  1. Zastanów się, co twoja firma może zaoferować klientom, aby zapewnić im spokój ducha w trudnych czasach?
  2. Pomyśl, jak zmienić strategię marketingową, aby dostosować ją do bieżących wyzwań?
  3. Spójrz jeszcze raz na swoich klientów i konsumentów – jak wydają pieniądze, co jest teraz dla nich ważne, z czego rezygnują, a z czego nie? Jak oszczędzają pieniądze?
  4. Poszukaj nowych dróg dotarcia do potencjalnych klientów.
  5. Co kupują konsumenci i jak zmienili swoje nawyki zakupowe?
  6. Poszukaj agencji marketingowej do strategicznego wsparcia działań marketingowych i doradztwa.

Marketing w czasie recesji - dlaczego jest waży oraz jak go prowadzić?

Foto: Materiał partnera

Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *