Marketing internetowy to pojęcie niezwykle szerokie. Większość osób zaczynających promocję własnej firmy w Internecie po mimo gigantycznej ilości informacji może czuć się zagubiona. Z tych podstawowych kanałów sprzedaży możemy w szczególności wyróżnić pozycjonowanie, Google Ads, Facebook Ads, content marketing na portalach społecznościach oraz YouTube. Nasz czas jest ograniczony, od czego więc zacząć?
Wszystko jest oczywiście kwestią indywidualną, zależy od grupy docelowej, branży, budżetu twojej wiedzy itd. Jednak jeśli miałbym wskazać najskuteczniejszą formę promocji która miałaby się sprawdzić już na samym początku jest to bez wątpienia połączenie 3 elementów.
Te 3 elementy to absolutne minimum od którego należy zacząć promocję 90% nowych firm. Jednak zanim rozpoczniesz kapanie Google Ads zadbaj w pierwszej kolejności o skuteczną stronę internetową o wysokiej konwersji.
Wyobraź sobie że 100 osób wchodzi na Twoją stronę. Z czego 15 z nich nawiązuje kontakt, a 5 z nich finalnie nawiązuje współpracę. Możesz założyć że momentem konwersji jest nawiązanie kontaktu ale również nawiązanie współpracy. Jeśli uznamy że nawiązanie współpracy to wówczas konwersja Twojej strony będzie wynosić 5%. Chyba nie musze tłumaczyć dlaczego określenie i monitorowanie konwersji ma tak kluczowe znaczenie. Wyobraź sobie że dzięki „ulepszeniu” swojej strony udało Ci się podnieść konwersję z 2% na 4%. W dużym uproszczeniu przychody dzięki temu typu zabiegom mogą wrosnąć nawet dwukrotnie, czyta matematyka. Dzięki narzędziom takim jak Google Analitics oraz Google Tag Manager jesteś w stanie precyzyjnie mierzyć konwersje dla takich wydarzeń jak np. wysłanie zapytania z formularza kontaktowego na stronie internetowej. Dzięki stałemu monitorowaniu konwersji możesz ocenić obiektywnie ocenić wartość zmian jakie zostały zastosowane na stronie i to jaki miały bezpośredni wpływ na kondycję finansową twojej firmy.
Gdy Twoja strona internetowa jest gotowa, jest czas na przetestowanie słów kluczowych. Zanim zlecisz pozycjonowanie bardzo ważne jest przetestowanie słów kluczowych. Nie ma sensu zlecać agencji SEO wątpliwych słów kluczowych które w konsekwencji mogą okazać się nieodpowiednie dla Twojej firmy. Dla przykładu nasza firma InterStudio jest wykonawcą sklepów internetowych. Pozycjonowanie pod frazę sklepy internetowe nie jest tak rentowne jak np. projektowanie sklepów internetowych.
Ostatnim krokiem jest pozycjonowanie. Jeśli mamy już skuteczną stronę internetową o wysokiej konwersji oraz przetestowane słowa kluczowe, możesz zlecić pozycjonowanie. Pojawia się pytanie, jak znaleźć skuteczną agencję SEO? Odpowiedź jest prosta wpisz w wyszukiwarce frazę „pozycjonowanie”, te firmy które wyskoczą w top 10, będą wartę uwagi :) Zlecając SEO firmie, największą uwagę musisz poświęcić odpowiedni dobór słów kluczowych. Korzystając z narzędzi dostępnych w panelu Google Ads, możesz sprawdzić szacunkową liczbę odsłon dla konkretnych słów kluczowych. Nie chcemy aby się okazało że ilość ruchu pod słowem kluczowym to np. 20 wyszukań miesięcznie, a wycena firmy przekracza nawet teoretyczny przychód z danych słów kluczowych…
Podsumowując. Skuteczna strona internetowa, Google Ads oraz pozycjonowanie. To zestaw podstawowych czynności marketingowych które powinniśmy wdrożyć w pierwszej kolejności. Jeśli opanujesz te 3 elementy nie ma ograniczeń aby wrażać kolejne kanały sprzedaży.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|