Właścicielom małych firm często się wydaje, że atakujący nie będą marnować na nie czasu ani wysiłku. Tymczasem, nie przejmując się bezpieczeństwem, dają cyberprzestępcom doskonałą okazję zdobycia łatwych pieniędzy.
reklama
Według badania „2014 Global Corporate IT Security Risks”, przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International, globalny średni koszt naruszenia bezpieczeństwa danych w przypadku małych i średnich firm może wynosić nawet 160 000 zł. Kwota ta obejmuje utracone możliwości biznesowe, koszt wynajęcia zewnętrznych ekspertów IT w celu naprawienia problemu, a często także zakup nowego sprzętu.
Jednak konsekwencje cyberataku nie mają jedynie wymiaru finansowego: 57% incydentów utraty danych negatywnie odbiło się na działalności firmy. Należy pamiętać, że wizerunek i reputacja firmy – którym poświęca się wiele czasu i wysiłku podczas tworzenia strategii marketingowej – mogą zostać zniszczone w jednej chwili. Ponad połowa (56%) incydentów utraty danych ma negatywny wpływ na reputację firmy i postrzeganie jej wiarygodności przez klientów oraz partnerów biznesowych.
Małe firmy mogą stać się celem wielu różnych cyberzagrożeń: od ogólnego szkodliwego oprogramowania po ataki ukierunkowane, w których wykorzystywane są jako „słabe ogniwo”, za pośrednictwem którego cyberprzestępcy uderzają w duże przedsiębiorstwa. Liczba potencjalnych zagrożeń jest ogromna - każdego dnia Kaspersky Lab analizuje 325 000 nowych szkodliwych plików. W skali globalnej 38% komputerów użytkowników było w ciągu roku narażonych na co najmniej jedno zagrożenie online. W 2014 r. odnotowano siedem zaawansowanych długotrwałych kampanii cyberataków ukierunkowanych, w których zidentyfikowano 4 400 celów z sektora korporacyjnego w co najmniej 55 krajach na całym świecie (ponad dwukrotnie więcej niż w 2013 r.).
Pełne wyniki badania „2014 Global Corporate IT Security Risks” można pobrać ze strony Kaspersky Lab (PDF, 26 str., jęz. angielski).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wykorzystywał politykę cenową linii lotniczych, by wskazać tańsze połączenia. Ma pozew