Testowana nowa usługa AMP polega na wyświetlaniu przyspieszonych stron mobilnych bezpośrednio w treści maila. Opcja ta ma być dostępna dla wszystkich użytkowników poczty Gmail do końca 2018 roku.
reklama
AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to technologia, która pozwala na szybkie renderowanie stron www posiadających statyczne treści oraz dopasowanie ich do urządzenia, na którym są otwierane. Dzięki temu wiadomości e-mail przypominają stronę internetową, którą można przeglądać bezpośrednio w skrzynce odbiorczej. To istotna zmiana m.in. dla sklepów internetowych, które wysyłają masowo e-maile, w tym te transakcyjne, czyli faktury, potwierdzenia rejestracji konta czy potwierdzenia zamówień. Cztery praktyczne sposoby zastosowania AMP w tego typu treściach to:
Technologia AMP zostanie wdrożona pod koniec roku na wszystkich kontach Gmail. Do tego czasu pozostaniemy z kilkoma znakami zapytania. Nie wiadomo m.in. czy w jakiś sposób oznaczane będą e-maile AMP w skrzynce odbiorczej. Jeżeli tak to na pewno zwiększy poziom klikalności w tego typu treści. Niewiadomą pozostaje także to, jak z nową technologią poradzą sobie obecne systemy zabezpieczeń. Zastosowanie AMP w e-mailach to wyzwanie dla osób zajmujących się kwestiami bezpieczeństwa. Rozszerzenie funkcjonalności skrzynek odbiorczych prawdopodobnie będzie oznaczać konieczność wprowadzenia lepszych metod uwierzytelniania.
Wyłudzenia informacji drogą mailową, w tym popularny w ostatnich latach phishing, mogą stanowić przeszkodę w pełnym wykorzystaniu AMP w skrzynce odbiorczej. Gmail będzie wymagał od firm dobrej reputacji i uwierzytelniania nadawców przez SPF, DKIM i DMARC. Dostosowanie się do tych wymogów będzie kluczowe.
Autor: Agata Krypczyk, marketing manager w EmailLabs
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|