Wprowadzony 25 lat temu do sprzedaży Macintosh zapoczątkował rewolucję na rynku komputerów. Dzięki firmie Apple upowszechnił się interfejs graficzny, a sama firma odniosła niewiarygodny sukces.
25 lat temu - 24 stycznia 1984 roku - zadebiutował pierwszy komputer firmy Apple, noszący nazwę Macintosh. Projekt został zapoczątkowany przez Jeffa Raskina. Pierwszy komputer z rodziny Maców miał 9-calowy monitor, wbudowaną stację dyskietek, 128 kB pamięci RAM, klawiaturę oraz myszkę z jednym przyciskiem. Komputer kosztował niespełna 2,5 tysiąca dolarów, co na owe czasy nie było ceną aż tak wygórowaną za komputer.
Macintoshe były pierwszymi komputerami, w których zastosowano graficzny interfejs, znacznie bardziej przyjazny użytkownikom niż np. MS DOS wprowadzony przez Microsoft w 1981 roku. Obsługa komputera z wykorzystaniem myszki, dzisiaj najpowszechniejsza, w latach 80. stanowiła nie lada rewolucję.
Jak powiedział serwisowi BBC News Mark Hattersley, wydawca Macworld UK, komputer firmy Apple stał się od razu niezwykle popularny, także ze względu na jego przystępną cenę. Na wiele lat odwrócił uwagę od firmy IBM, dotychczasowego monopolisty na rynku komputerów. To dzięki Macintoshom szeroki rynek konsumentów poznał korzyści płynące z interfejsu graficznego. Microsoft wypuścił pierwszego Windowsa dopiero w 1985 roku, rok po premierze komputera Apple'a - przypomina BBC News.
Firma zmieniła nazwę swojego flagowego produktu dopiero w 1998, gdy na rynku pojawił się iMac. Jego wprowadzenie na rynek jest symbolem nowej ery w historii firmy. Od tego momentu firma znana jest nie tylko jako producent komputerów. Zaprezentowane kilka lat później iPod oraz iPhone stały się symbolami i wyznacznikami stylu. Dzisiaj te trzy produkty stanowią o potędze amerykańskiej firmy. Historia mogłaby się jednak potoczyć inaczej, gdyby nie jej szef - Steve Jobs.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*