Lojalny klient - nasz pan

12-04-2012, 13:03

Eksperci w raporcie dzielą się wiedzą o tym, jak dbać o markę programu lojalnościowego, dlaczego poszczególne programy lojalnościowe są tak mało rozpoznawalne w Polsce oraz czy social media mogą pomóc w budowaniu lojalności.

Raport Loyalty Business Overview 2012 zawiera artykuły na temat sprawdzonych oraz nowatorskich narzędzi - kart, newsletterów, aplikacji mobilnych, geolokalizacji, grywalizacji, a także roli pozycjonowania i insightu marki w projektowaniu programu. Wiele miejsca poświęcono mediom społecznościowym, diagnozując ich obecną rolę w programach lojalnościowych.

Czytaj też: SalesNet360: Narzędzie do tworzenia programów partnerskich

W części dotyczącej programów B2B oprócz przykładów dobrze prowadzonych akcji zaprezentowano też listę błędów, jakie można popełnić, pielęgnując lojalność w B2B, jak również metody definiowania i pomiaru rzeczywistej lojalności w relacjach business to business.

- Programy lojalnościowe stoją w obliczu kolejnych przemian. Prowadząc komunikację w ich ramach, należy dziś harmonijnie godzić potrzeby marek firm oraz marek samych programów. Pomóc w tym mogą: zarządzanie marką programu, obecność w sieciach społecznościowych, wykorzystanie aplikacji mobilnych, grywalizacja - mówi Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie. - Co nie znaczy, że dotychczasowe metody będą już nieskuteczne. W pogoni za nowinkami lepiej zachować rozsądek.

Raport zawiera też artykuł na temat aktualny w kontekście Euro 2012 oraz rosnącego znaczenia marketingu sportowego: jak zarządzać lojalnością kibiców sportowych i jakie są praktyki klubów piłkarskich w tym zakresie.

Raport można pobrać ze strony: www.marketing-news.pl/loyalty_business_overview_2012.php


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy