Nowe badanie obejmujące 1320 amerykańskich szefów działów kadr i pracowników pokazało, że badani w bardzo dużej mierze są gotowi do wdrożenia AI w miejscu pracy oraz rozumieją, że może to przynieść znacznie większe korzyści niż tylko automatyzacja procesów wykonywanych ręcznie.
reklama
Badanie "AI at Work” pokazało duże różnice pomiędzy sposobem korzystania z AI w domu i w pracy. Podczas gdy 70% respondentów korzysta z jakiejś formy AI w swoim życiu prywatnym, tylko 6% specjalistów ds. kadr aktywnie wdraża AI, a tylko 24% pracowników korzysta z jakiejś formy sztucznej inteligencji w swojej pracy. Aby określić, dlaczego występują tak duże różnice w poziomie wdrożenia AI mimo gotowości pracowników do stosowania AI w miejscu pracy (93% respondentów zaufałoby poleceniom otrzymanym od robota), zbadano postrzegane przez szefów działów kadr i pracowników korzyści z AI, przeszkody we wdrożeniu tej technologii oraz konsekwencje biznesowe jej niewdrożenia.
Wszyscy respondenci zgadzali się co do tego, że AI wywrze pozytywny wpływ na ich przedsiębiorstwa, a za największą korzyść z AI zarówno szefowie działów kadr, jak i pracownicy uznali wzrost produktywności. W ciągu następnych trzech lat respondenci spodziewają się m.in. następujących korzyści z AI:
Mimo że potencjał AI w zakresie zwiększenia wydajności biznesowej nie budzi wątpliwości, szefowie działów kadr oraz pracownicy uważają, że przedsiębiorstwa nie robią wystarczająco dużo, aby przygotować pracowników do jej wdrożenia. Respondenci wskazali również na szereg innych barier na drodze do wdrożenia AI w przedsiębiorstwach:
Źródła: Oracle; Future Workplace
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|