Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kto kupuje samochody używane w Internecie?

17-02-2021, 16:11

Przenoszenie decyzji zakupowych do Internetu to dominujący trend rynkowy, który w ostatnim czasie został przyspieszony przez pandemię koronawirusa. Ta tendencja widoczna jest także na rynku samochodów używanych, gdzie pomimo ostatnich niesprzyjających warunków, konsumenci chętnie sięgają po coraz to droższe modele aut. Kim jest statystyczna osoba kupująca samochód „z drugiej ręki” przez Internet?

robot sprzątający

reklama


Aktualnie sklepy internetowe stanowią pierwszy wybór w procesie zakupowym wielu konsumentów. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Wśród jakiego rodzaju użytkowników znajdziemy największe grono korzystających z tego sposobu zakupu używanych samochodów?

Na zakup auta przez platformy internetowe decydują się przede wszystkim osoby posiadające wcześniejsze doświadczenie w różnego rodzaju zakupach w sieci, które przywykły do tego typu transakcji. Są to osoby, które nabywały drogą elektroniczną telefony komórkowe, telewizory czy luksusową odzież, a teraz po prostu podwyższają średnią wartość dokonywanych przez siebie zakupów. Takie osoby nie mają żadnych wątpliwości odnośnie korzystania z tej formy zakupu pojazdu, doceniając nie tylko wachlarz możliwości wyboru samochodów, rzetelnego i łatwego do weryfikacji sprzedającego i łatwość przeprowadzenia całego procesu zakupowego, ale również możliwość dostarczania samochodów „pod dom” czy zniwelowanie stresu związanego z nabywaniem używanego samochodu. Oczywiście zdarzają się tacy, którzy pod wpływem impulsu dokonują nieprzemyślanych wyborów, jednak rolą doradców jest to, aby odwodzić kierowców od takiego szalonego inwestowania i ukierunkować ich na mądre oraz przemyślane transakcje. 

Profilowanie użytkownika

A kim dokładnie jest statystyczna osoba kupująca samochód używany przez Internet? Klientami decydującymi się na zakup pojazdów używanych w sklepach internetowych są głównie mężczyźni w przedziale wiekowym 35-45 lat, będący przedstawicielami klasy średniej. Są to mieszkańcy średnich i dużych miast, posiadający średnie lub wyższe dochody – menedżerowie, pracownicy administracji, lekarze lub osoby pałające się wolnymi zawodami.

Osoby te choć nie posiadają dużej wiedzy związanej z motoryzacją, niekoniecznie ufają opiniom osób znanych – najchętniej kierują się opinią znajomych lub rodziny, własnym zdaniem wyrobionym na podstawie informacji znalezionych w Internecie lub korzystają z doradztwa, które stanowi pomoc w przypadku braku czasu na odpowiednie i rzetelne poszukiwania konkretnego pojazdu. Co więcej, statystyczna osoba kupująca używane auta w Internecie kieruje się potrzebą znalezienia w danym pojeździe wysokiej funkcjonalności, ekonomiczności, komfortu użytkowania, ale również i prestiżu, który przekłada się na pozyskanie uznania w swoim otoczeniu.

Internetowe zakupy używanych aut – skąd ta popularność?

Oprócz ograniczeń związanych z wybuchem pandemii koronawirusa, do rozwoju handlu internetowego przyczyniło się wiele negatywnych czynników związanych ze standardowym sposobem kupowania używanych samochodów, które nierzadko utrudniały kierowcom pozyskiwanie pożądanych przez nich pojazdów. Rekomendowane strony i sklepy internetowe wyszły naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworząc proste i bezpieczne zasady nabywania samochodów. Obejmują one wiele wygodnych czynników, które pozwalają na jak najbardziej przystępny, bezpieczny i rzetelny kontakt z nabywcą – w pełni internetowy przebieg całego zakupu, automatyczną rezerwację auta, różne opcje zapłaty, możliwość negocjacji danej ceny lub wysyłkę faktur na skrzynkę mailową. Oprócz tego, ogromnym plusem wyróżniającym zakup auta w sklepie internetowym jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod wskazany przez klienta adres, co upraszcza cały proces nabycia auta. 

Kupując aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija ten cały żmudny i niebezpieczny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonym kompletom zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnym wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu.

Dla konsumentów z Polski, jak i z całego świata, sklepy internetowe aktualnie stanowią podstawowe źródło decyzji zakupowych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości  i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każdy produkt. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych.

Autor:

Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *