Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Największy klient amerykańskiego giganta wydaje zaledwie około 200 mln dolarów na reklamę w Google'u, co stanowi mniej niż 1 procent jego przychodów.

robot sprzątający

reklama


51 mln dolarów wydała firma Amazon na reklamę w wyszukiwarce Google w ostatnim kwartale 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Zajęła tym samym pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców internetowego giganta. Tak przynajmniej wynika z danych przedstawionych przez firmę Kantar Media, które przywołuje MediaPost.

>> Czytaj także: Doodle 4 Google - polscy uczniowie przemalują logo Google

Kolejna firma na liście - operator AT&T - wydał blisko dwukrotnie mniej (27 mln dolarów). Ebay zajął miejsce szóste (22 mln dolarów), Sprint - kolejny telekom - z 17 mln dolarów znalazł się o dwa oczka niżej.

Sonda
Klikasz w reklamy w wyszukiwarce?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Pozycja Amazonu może trochę dziwić - w skali roku firma może wydawać na reklamę w samym tylko Google'u nawet 200 mln dolarów. Czy naprawdę aż taki wydatek jest konieczny, skoro firma ma rozpoznawalną na całym świecie markę? Najwyraźniej czuje ona na plecach oddech mniejszych konkurentów, którzy samodzielnie może jej i nie dorównują, jednak jako cała grupa stanowić mogą zagrożenie dla pozycji firmy - spekuluje Business Insider.

Zaskoczeniem nie jest silna pozycja firm z branży e-commerce oraz finansów - na rynkach tych panuje bardzo silna konkurencja, więc skuteczna reklama, a za taką uchodzi reklama w Google'u, jest na wagę złota. Podobnie rzecz się ma z branżą turystyczną, stąd wysoka, piąta pozycja, Expedii.

Przy tej okazji Business Insider zauważa, że największy klient wydaje 200 mln dolarów rocznie na reklamy. Biorąc pod uwagę, że przychody z tego tytułu wyniosły w ostatnim roku 23 mld dolarów, udział Amazonu jest mniejszy niż 1 procent. Dla Google'a jest to zdecydowanie pozytywna sytuacja - firma nie jest uzależniona od jednego bądź kilku dużych klientów, którzy mogliby w takiej sytuacji zacząć dyktować własne warunki.

>> Czytaj także: Google: Premia pracowników zależna od sukcesu +1


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *