Komputronik.pl obchodzi właśnie 12-lecie działalności. Z tej okazji przedstawiciele firmy przedstawili kilka danych statystycznych dotyczących funkcjonowania jednego z najpopularniejszych w Polsce internetowych sklepów ze sprzętem komputerowym, który co roku odwiedza kilka milionów unikalnych użytkowników.
reklama
Internetowy sklep Komputronik.pl należy do firmy Komputronik S.A., której akcje od lipca 2007 roku notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W ciągu 12 lat działalności Komputronik.pl zrealizował ponad 1,6 mln zamówień przy średnich rocznych przychodach przekraczających 100 mln zł. To całkiem znaczący przychód e-sklepu w obliczu skumulowanych przychodów wszystkich podmiotów spółki Komputronik S.A., której - jak podają przedstawiciele - przychody roczne za 2008 rok przekroczyły 750 mln zł (spółka zatrudnia obecnie ponad 700 pracowników).
- Nasze wyniki świadczą o tym, że polski rynek e-commerce stał się w pełni dojrzałą dziedziną gospodarki. Co ważne, sklepy internetowe rozwijają się szybciej niż jakiekolwiek inne formy sprzedaży. Nawet w dobie spowolnienia gospodarczego Polacy coraz chętniej kupują przez internet. Zdaniem analityków wartość rodzimego e-handlu ma w 2010 roku wzrosnąć o dalszych kilkanaście procent - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.
Ostatnie kilkanaście miesięcy było szczególnie istotnym okresem w historii Komputronik.pl. Równo rok temu, w lipcu 2009, zaprezentowana została nowa wersja e-sklepu. Zmiany miały na celu znaczące rozszerzenie funkcjonalności oraz zagwarantowanie odpowiedniej szybkości działania na potrzeby rosnącej liczby klientów. Według zarządu Komputronik SA okres spowolnienia gospodarczego był najlepszym momentem na podnoszenie poziomu usług.
Spodziewane korzyści nadeszły szybciej, niż się tego spodziewano. Na koniec 2009 roku liczba zrealizowanych przez Komputronik.pl zamówień przekroczyła 1,4 miliona, aby w lutym 2010 osiągnąć 1,5 mln. W ciągu kolejnych zaledwie kilku miesięcy przebiła pułap 1,6 mln (czerwiec br.).
Zdaniem przedstawicieli Komputronika na coraz lepsze wyniki sprzedaży poprzez odnowioną wersję sklepu miały m.in. przejrzysta i logiczna nawigacja, zaawansowane funkcje wyszukiwania i sortowania asortymentu, a także integracja platformy Komputronik.pl z systemami informatycznymi Komputronik SA. To ostatnie wdrożenie umożliwiło prezentację odwiedzającym sklep online faktycznej dostępności produktów przez 24 godziny na dobę. Warto dodać, że Komputronik jako jeden z pierwszych podjął współpracę z InPostem, umożliwiając klientom odbiór przesyłek w ramach usługi Paczkomaty 24/7 - sieci automatów ulicznych, z których można odbierać przesyłki przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*