Swoboda i niezależność to podstawowe zalety notebooków, których ceny systematycznie spadają. Czy to wystarczy, aby komputery przenośne całkowicie zdeklasowały stacjonarne? Jaka przyszłość czeka tradycyjne PC-ty?
reklama
Według badań Millward Brown SMG/KRC nawet 45% rodzin w Polsce posiada komputer stacjonarny. Jednocześnie rośnie liczba sprzedawanych notebooków. W 2008 roku udział użytkowników laptopów wśród wszystkich użytkowników komputerów wzrósł z 6 do 11%.
Inne badania, przeprowadzone przez GfK Polonia, dowodzą, że laptopy stają się podstawowym narzędziem pracy. Aż 96% posiadaczy zabiera notebooki ze sobą w podróż.
Wzrost popularności notebooki zawdzięczają przede wszystkim atrakcyjnej cenie. Rok 2008 był pierwszym, w którym Polacy kupili więcej laptopów (ponad 2 miliony) niż komputerów stacjonarnych (1,5 miliona). Przewagę laptopów nad PC-tami potwierdzają internetowe sklepy komputerowe oraz serwisy aukcyjne.
Sklep Proline.pl przyznaje, iż w ostatnim czasie sprzedaje więcej laptopów niż komputerów stacjonarnych. Serwis aukcyjny Allegro.pl obecnie oferuje około 5 tys. aukcji komputerów i aż 7 tys. aukcji notebooków, z kolei serwis aukcyjny Fruli.pl zdecydował się ostatecznie zrezygnować z aukcji komputerów stacjonarnych na rzecz notebooków z wyższej półki.
Na załączonej obok tabelce umieszczone zostały przykładowe wady oraz zalety notebooków, jak i PC-tów. Te pierwsze są preferowane przez ludzi mobilnych. Z kolei komputery stacjonarne rekompensują swoje wady atrakcyjniejszą ceną w stosunku do lepszej wydajności sprzętowej oraz możliwością stałego rozwoju komponentów.
Według danych Allegro.pl, Fruli.pl i Komputronika notebooki przejmują od komputerów stacjonarnych funkcję komputerów osobistych. Dziś jednak nie wydaje się jeszcze możliwe, by zastąpiły je w specjalistycznych działaniach, które wymagają większych mocy obliczeniowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*