Od 1 stycznia 2011 r. zmieniły się uprawnienia abonentów korzystających z publicznej sieci telefonicznej związane ze zmianą przydzielonego numeru, a także przeniesieniem numeru przy zmianie adresu lub siedziby firmy oraz przeniesieniem go przy zmianie dostawcy usług, który zapewnia przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej.
Abonent może wystąpić o zmianę przydzielonego wcześniej numeru, który ma nawet od kilkunastu lat, ale tylko wówczas gdy korzystanie z niego stało się uciążliwe. Taka uciążliwość może polegać na przykład na odbieraniu głuchych telefonów, szczególnie w nocy, albo od rozmówcy, który przekazuje groźby lub niewybredne epitety. (...)
Dostawca usług ma obowiązek w ciągu 21 dni rozpatrzyć i zrealizować wniosek, czyli przyznać i uruchomić nowy numer zamiast dotychczasowego. Zanim zostanie uruchomiony nowy numer, dostawca usług musi na piśmie zawiadomić abonenta o przydzieleniu numeru i wskazać termin uruchomienia go. Zawiadomienie o tym należy doręczyć abonentowi w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Gdy wniosek o zmianę numeru zostanie rozpoznany negatywnie, to w ciągu 21 dni od złożenia go dostawca usług zawiadamia o tym na piśmie abonenta i uzasadnia swoją decyzję. Na przykład przyczyną odmowy może być brak możliwości technicznych (...)
W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby firmy lub miejsca wykonywania działalności abonent może wystąpić z wnioskiem o przeniesienie przydzielonego numeru do nowej lokalizacji, ale w ramach istniejącej sieci tego samego operatora.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Kiedy można zmienić lub przenieść numer telefonu
Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|