Kiedy można zmienić lub przenieść numer telefonu

GazetaPrawna.pl 13-01-2011, 09:06

Od 1 stycznia 2011 r. zmieniły się uprawnienia abonentów korzystających z publicznej sieci telefonicznej związane ze zmianą przydzielonego numeru, a także przeniesieniem numeru przy zmianie adresu lub siedziby firmy oraz przeniesieniem go przy zmianie dostawcy usług, który zapewnia przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej.

Abonent może wystąpić o zmianę przydzielonego wcześniej numeru, który ma nawet od kilkunastu lat, ale tylko wówczas gdy korzystanie z niego stało się uciążliwe. Taka uciążliwość może polegać na przykład na odbieraniu głuchych telefonów, szczególnie w nocy, albo od rozmówcy, który przekazuje groźby lub niewybredne epitety. (...)

Dostawca usług ma obowiązek w ciągu 21 dni rozpatrzyć i zrealizować wniosek, czyli przyznać i uruchomić nowy numer zamiast dotychczasowego. Zanim zostanie uruchomiony nowy numer, dostawca usług musi na piśmie zawiadomić abonenta o przydzieleniu numeru i wskazać termin uruchomienia go. Zawiadomienie o tym należy doręczyć abonentowi w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Gdy wniosek o zmianę numeru zostanie rozpoznany negatywnie, to w ciągu 21 dni od złożenia go dostawca usług zawiadamia o tym na piśmie abonenta i uzasadnia swoją decyzję. Na przykład przyczyną odmowy może być brak możliwości technicznych (...)

W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby firmy lub miejsca wykonywania działalności abonent może wystąpić z wnioskiem o przeniesienie przydzielonego numeru do nowej lokalizacji, ale w ramach istniejącej sieci tego samego operatora.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Kiedy można zmienić lub przenieść numer telefonu

Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz

gazeta prawna


Następny artykuł » zamknij

Spamerzy zmieniają taktykę

Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy