Zamawiając usługi kurierskie liczymy przede wszystkim na to, że przesyłka bezpiecznie i szybko dotrze do adresata. Przewoźnicy poza standardowymi usługami, w tym przesyłkami za pobraniem oferują jednak swoim klientom znacznie więcej. Oto przykłady usług dodatkowych, które mogą być przydatne w specyficznych sytuacjach lub stanowić dla zamawiającego wartość dodaną.
Według regulaminów, na podstawie których działają firmy kurierskie, standardowa przesyłka dociera do adresata w ciągu od 1 do 3 dni. Zdarza się jednak, że użytkownikowi zależy na gwarancji błyskawicznego dostarczenia paczki następnego dnia lub o konkretnej porze. Niektórzy przewoźnicy w ramach dodatkowych usług oferują między innymi dostarczenie paczki w ciągu 24 godzin, dostawy w sobotę lub w godzinach porannych czy do południa. Wszystko zależy od potrzeb nadawcy i adresata. Aby znaleźć tego typu ofertę, najlepiej skorzystać z porównywarki kurierskiej, takiej jak Sendit (https://www.sendit.pl/).
Specyficzną usługą dodatkową jest zwrot potwierdzonych dokumentów. Przydaje się ona szczególnie klientom biznesowym. W ten sposób można między innymi podpisywać zdalnie umowy. Kurier dostarcza dokument do adresata, następnie pozwala mu go podpisać, po czym przesyłka rusza natychmiast w drogę powrotną. To bardzo popularne rozwiązanie na przykład wśród firm telekomunikacyjnych. Nie zawsze możliwe jest bowiem podpisanie umowy online.
Coraz większą popularnością cieszy się zaawansowane śledzenie przesyłek, które nie jest w praktyce usługą dodatkową, lecz udogodnieniem dla klientów. W każdym momencie nadawca i odbiorca mogą sprawdzić status zamówienia i dowiedzieć się, gdzie aktualnie znajduje się paczka. Dla klienta sklepu internetowego to informacja, że jego zamówienie jest w drodze. Na tej podstawie można także przewidzieć termin dostarczenia paczki. Więcej na temat usługi można przeczytać pod adresem https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.
W trakcie zamawiania usługi kurierskiej można także poprosić o specjalne komunikaty kierowane do nadawcy i odbiorcy. Dotyczą one odbioru paczki, wydania jej kurierowi, awizowania, doręczenia, a nawet odmowy przyjęcia.
Dzięki dużej konkurencji panującej na rynku usługi kurierskie są świadczone na coraz wyższym poziomie, a za sprawą internetowych brokerów ich ceny stają się coraz bardziej atrakcyjne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Chatboty w Polsce 2020: 34 proc. respondentów woli rozmawiać z botem niż z człowiekiem
|
|
|
|
|
|