Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Identyfikacja wizualna marki, która zapada w pamięć to jeden z kluczy do sukcesu firmy. Warto o tym pomyśleć już na etapie zamawiania kopert do wysyłki służbowej korespondencji. Będą one nie tylko praktyczne, ale też pomogą wypromować markę. Jak wybrać odpowiednie koperty firmowe?

koperty firmowe

Prowadząc własną firmę trzeba skupić się na jej promocji, zwłaszcza jeśli marka jest nowa na rynku. To co przydaje się w promocji to jednak nie tylko reklama czy post w mediach społecznościowych, ale też np. wysyłka firmowej korespondencji zawsze w kopercie z firmowym logo. Koperta firmowa sprawi, że łatwiej będzie się zidentyfikować z marką, a także zapamiętać jej logo czy nazwę. Koperta firmowa od razu pozwoli też odbiorcy korespondencji ustalić, kto jest jej nadawcą.

Koperty firmowe jako element identyfikacji wizualnej

Dzięki kopercie firmowej łatwiej będzie zbudować wizerunek marki, a tym samym dać się zapamiętać. W promocji marki bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Logo czy kolorystyka to coś, na co najczęściej zwraca się uwagę. W ten sposób często wybieramy daną markę czy firmę do współpracy. Wśród setek innych kopert, ta z firmowym nadrukiem będzie się wyróżniać, a dodatkowo utrwali logo marki w oczach odbiorców korespondencji. Przy tworzeniu własnej identyfikacji wizualnej ważny będzie wygląd logo, ale też kolorystyka czy czcionka. Stylistyka w jakiej jest wykonana koperta podkreśli wizerunek marki oraz jej tożsamość. Koperty z nadrukiem mają też wiele praktycznych zalet, przede wszystkim nie trzeba będzie za każdym razem ręcznie wpisywać danych nadawcy czy przybijać pieczątki. Koperty firmowe można wykorzystać do codziennej korespondencji, a także do wysyłki umów, kontraktów, dokumentów do przetargu, podziękowań dla klientów czy np. kartek na święta. 

Czym się kierować przy wyborze kopert firmowych?

Koperta powinna być stonowana, a jednocześnie powinna rzucać się w oczy i wyróżniać się czymś na tle konkurencji. Na kopercie obowiązkowo muszą się znaleźć logo, nazwa firmy, jej adres, a także np. drobne, dodatkowe elementy graficzne. Warto wybrać oryginalną czcionkę, która sama w sobie będzie już stanowić element dekoracyjny. Koperty firmowe powinny też być spójne z innymi materiałami reklamowymi marki. Warto pamiętać, że dane nadawcy na kopercie muszą być dobrze widoczne, a papier koperty powinien być dobrej jakość, tak aby nie uległa ona potarganiu podczas transportu. Dodatkowo chcąc np. podkreślić proekologiczne działania firmy, można też zdecydować się np. na papier z recyklingu. Koperta powinna też łatwo się zamykać. Prowadząc własną firmę warto zaopatrzyć się w koperty o różnorodnej wielkości, tak aby być w stanie wykorzystać je do korespondencji różnego rodzaju i w każdym formacie.

 

Foto i treść: Adobe Stock, materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *