Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jakich usług potrzebują firmy z branży TLS. Dlaczego tak często zlecają je na zewnątrz?

18-09-2019, 12:45

Branża TLS to połączenie transportu, logistyki i spedycji. Dzięki korzystaniu z usług takiej firmy można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Jednak wbrew pozorom również firmy działające w sektorze transportu potrzebują wsparcia od zewnętrznych usługodawców. O czym mowa? Dlaczego przedsiębiorstwa z branży TLS decydują się na współpracę z firmami zewnętrznymi?

tls

Jakich usług potrzebują firmy z branży TLS?

Branża BPO, czyli Buisness Process Outsourcing, zajmuje się obsługą procesów biznesowych klientów zewnętrznych. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą zminimalizować czas poświęcony na dopełnienie formalności związanych z procesami, które nie są kluczowe dla ich działalności. Z takich usług decydują się skorzystać również firmy z branży TLS. W ten sposób otrzymują wsparcie od firm zewnętrznych, zatrzymując kontrolę wyłącznie nad najważniejszymi działaniami. Wśród usług, z których korzystają firmy transportowe, może znaleźć się wynajęcie innej firmy do ochrony budynku oraz parkingu, gdzie przechowywane są pojazdy, opieka nad stroną internetową lub kompleksowa obsługa informatyczna. 

Wiele firm decyduje się również na przekazanie księgowości zewnętrznym podmiotom. Dotyczy to zarówno branży TLS, jak i pozostałych sektorów. Jednak to nie wszystko! Firmy transportowe coraz częściej korzystają również z zewnętrznych usług kadrowo–płacowych. Co dzięki temu można zyskać?

Usługi kadrowo-płacowe w branży TLS

W przypadku firm z branży TLS dużo pracy oraz doskonałej organizacji wymaga czas pracy kierowcy. Należy wykazać się znajomością przepisów, a także umiejętnie zastosować je w praktyce. Warto zwrócić uwagę na ustawę o czasie pracy kierowców (Dz.U. 2004 nr 92 poz. 879), ustawę o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 nr 125 poz. 1371), a także wybrane rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE). Znajdziemy w nich najważniejsze informacje dotyczące czasu pracy kierowcy, a także sposobu rozliczania wynagrodzenia. Bez wątpienia prawidłowe zastosowanie poszczególnych przepisów wymaga precyzyjności, a co za tym idzie również czasu. Dzięki przekazaniu tych obowiązków firmie zewnętrznej można uniknąć błędów, zaoszczędzić pieniądze, które należałoby przeznaczyć na utrzymanie dodatkowego pracownika, a także zająć się tym, co tak naprawdę kluczowe w działalności przedsiębiorstwa z branży TLS. 

Mimo to podstawowa znajomość przepisów dotyczących maksymalnego czasu pracy kierowcy, przerw oraz dokumentacji jest niezbędna, aby świadomie prowadzić swoje przedsiębiorstwo. Jakie są zasady rozliczania zawodowych kierowców?

Rozliczenie czasu pracy kierowcy – jakie zasady warto znać?

Czas pracy kierowcy – dyżur, godziny nadliczbowe, przechowywanie ewidencji czasu pracy i kary. Podstawową wiedzę na ten temat powinien posiadać każdy właściciel firmy z branży TLS. Dlatego też warto zapoznać się z informacjami dotyczącymi rekompensaty za dyżur, który nie wlicza się do czasu pracy, oraz godziny nadliczbowe, jak długo należy przechowywać dokumentację pracownika, ile wynoszą kary za nieprzestrzeganie przepisów. Dzięki tym informacjom będziemy w stanie poprawnie zarządzać czasem swoich pracowników oraz planować zlecenia. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag TLStag komunikat firmy